מחקר: רכיבה על סוסים משפרת את האינטליגנציה של ילדים

במחקר, ילדים נתבקשו לענות על שאלות כלליות ומתמטיות, לפני ואחרי שהשתתפו ברכיבה על סוסים. התוצאות הראה כי הפעילות הכפרית הזו מרחיבה את הזיכרון, יכולת פתרון הבעיות והלמידה (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

במקום להשקיע את הזמן של ילדיכם בקריאת ספרים כדי לשפר את האינטליגנציה שלהם, אולי כדאי לכם לנסות שיטה אחרת, שונה בנוף: רכיבה על סוסים. כן, חוקרים מדעיים מאוניברסיטת טוקיו לחקלאות גילו כי התנודה שנוצרת בזמן הדהירה על סוסים, מפעילה את אזור המוח המכונה מערכת העצבים הסימפתטית. דהיינו, בזמן שיורש העצר שלכם יושב על האוכף, יכולתו הקוגניטיבית עשויה להשתדרג פלאים.

המחקר, שפורסם ב-"Frontiers in Public Health", כלל בקשה מילדים להשלים מענה פשוט לשאלות ובדיקות מתמטיות, לפני ואחרי שהשתתפו ברכיבה על סוסים.

התוצאות הראו כי הרכיבה על הסוסים שיפרה מאד את יכולתם של הילדים לבצע משימות התנהגותיות, מה שהוביל לזיכרון טוב יותר, למידה משופרת ופתרון בעיות באופן יעיל יותר. אולם, מבחינת העבודה על בעיות מתמטיות, הממצאים היו פחות משמעותיים.

אז בשורה התחתונה, האם זה אומר שכל פעילות הגורמת לתזוזה קלה יכולה להועיל לצאצאים שלנו, כמו רכיבה על אופניים, למשל? לא ממש.

"מאפיין אחד חשוב שיש לפסיעות סוסים הוא שהן מייצרות תאוצות תלת מימדיות", אמר מחבר המחקר, פרופ' מיטסואקי אוהטה לעיתון הבריטי "אינדיפנדנט". "תנועת האגן של הסוס עשויה לספק תשומות מוטוריות וחושיות לגוף האדם".

מעבר להטבת ביצועי המוח בקרב הדור הצעיר, ככל הנראה, רכיבה על סוסים היא גם דרך פנטסטית לשמירה על כושר בכל הגילאים. אז איך שלא תסתכלו על זה, רכיבה על סוסים היא פעילות אחר הצהריים שמומלצת לילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר