דרמה הלכתית

הילד 'קידש' בצחוק את חברתו; בית הדין הכריע

חברי בית הדין באשדוד דנו בשבוע שעבר במקרה חריג שהונח על שולחנם: ילד מצרפת קידש בקניון המקומי ילדה, האם הוא צריך לגרש אותה? פסק של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל הכריע (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Maya Levin / Flash 90)

חבורת ילדים יהודיים טיילה להנאתה בקניון בפאריס שבצרפת, על המדרגות הנעות שלף אחד הילדים טבעת נתן לילדה ושאל אותה אם היא רוצה להתחתן עמו, והיא השיבה לו בצחוק בחיוב.

חברי בית הדין האזורי באשדוד הרב דוד לבנון, הרב משה אמסלם והרב יצחק לוי נדרשו השבוע לחקור לעומק את האירוע כדי להחליט אם הילדה המתגוררת כיום באשדוד נחשבת כנשואה והאם להתיר לה להינשא.

חברי בית הדין ערכו ראיון מעמיק עם המבקשת שתיארה בפרטי פרטים עד כמה שזיכרונה מגיע את הסיטואציה, הרקע והנוכחים. הדיינים הצליחו להשיג את 'הילד המקדש' בשיחת טלפון, אך הוא השיב כי איננו זוכר בכלל את האירוע. מסתבר כי היה עד אחד בלבד, נער יהודי דתי.

בסופו של דבר כתבו הדיינים פסק די הסוקר את נושא "נישואי שחוק" בהיסטוריה ההלכתית ומבוסס על עשרות רבות של מקורות, ובעיקר על פסקי דין של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל ורבה של ירושלים הגאון רבי שלום משאש זצוק"ל.

הדיינים בדקו ומצאו כי לא הייתה כוונה אמיתית לנישואין, לא מצד הילד ולא מצד הילדה. כמו כן לא הועמדה חופה ומדרגות הקניון אינם מקום מתאים לנישואי אמת. בנוסף מתנת הטבעת קדמה להצעת הנישואין ולא ההיפך כאשר קודם יש לומר 'הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל' ואחר כך לענוד את הטבעת על אצבע הכלה.

אשר על כן החליטו הדיינים כי: "המבקשת מותרת להינשא כדמו"י לכל מי שתחפוץ". יחד עם זאת שיגרו הדיינים עצת אזהרה לנערים ונערות להימנע ממשחקי נישואין מיותרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר