התחבורה בשבת

הראשון לציון: "ראשי ערים פורצים גדר, חוטאים ומחטיאים"

הרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, במתקפה חריפה נגד חילולי השבת ברשויות המקומיות והפעלת האוטובוסים בשבת קודש: "הם רוצים לבטל את השבת. אנחנו נמצאים במוסקבה או בוינה?" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: חיים גולדברג)

הרב הראשי, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, במתקפה חריפה נגד חילולי השבת ברשויות המקומיות והפעלת האוטובוסים בשבת קודש: "הם רוצים לבטל את השבת. אנחנו נמצאים במוסקבה או בוינה?".

במהלך שיעורו השבועי, בבית הכנסת 'היזדים', התבטא הרב הראשי: "הם רצו לבטל את השבת כשעשו תחבורה ציבורית בשבת ברמת גן, בתל אביב, השם ירחם, אבל עם ישראל מסר את נפשו.

"זה מוסר השכל שישמעו את זה ראשי הערים שפורצים גדר ופוגעים ומחללים שבת, הם חוטאים ומחטיאים את הרבים".

הגר"י סיפר כי "בזמן הבחירות לרבנות הראשית, אבא ביקש ממני אני אלך לכמה אנשים וראשי ערים מהגוף הבוחר כדי שיכירו אותי, ונפגשתי עם אחד מראשי הערים הגדולות, לא אגיד את שמו, שדיבר אליי בגאווה ובבוז, ואז הוא שאל אותי דמה דעת הרב על תחבורה ציבורית בשבת'.

"אמרתי לו, 'אנחנו נמצאים במוסקבה או בוינה? אנחנו נמצאים בארץ ישראל שבה צריך לשמור את הצביון היהודי".

לדבריו: "גם ראשי הערים לשעבר של העיר תל אביב שהיו בעבר, הם ידעו לשמור על הצביון היהודי ברשות הרבים שלא תהיה תחבורה ציבורית".

הגר"י יוסף הביע זעזוע מהתחבורה ציבורית בשבת קודש בעיר חיפה: "הייתי לפני שנים בחיפה, וכאב לי הלב לראות איך האוטובוסים נוסעים בשבת, עוצרים בתחנה, אנשים עולים וירודים בו, ממש כמו ביום חול, זו הצורה של השבת של עם ישראל".

"לכן, תראו, אפילו היוונים כמה שהם לחמו, עם ישראל עמד", סיים הראשון לציון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר