חשיפת 'כיכר השבת'

הקרב ב'דגל': ההכרעה בתיקים הנחשקים בעירייה - נדחתה

ידיים רבות, מחצרות רבנים ועסקנים בכירים וותיקים, בוחשות בקרב הפנימי ב'דגל התורה' - שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת' - על איוש תפקידים יוקרתיים בעיריית י-ם; היום זה היה צפוי להיגמר, אך שוב נדחה (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בכסלו תש"פ | 09.12.19
ישיבה של עסקני 'דגל' בעירייה. אילוסטרציה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

חשיפת 'כיכר השבת': אכזבה בעיריית ירושלים בשל דחיית ההכרעה, שנקבעה להיום (שני), באשר לאיוש התפקידים הנחשקים בה, מנהל אגף חינוך חרדי ומנהל אגף תרבות תורנית, שנתון במחלוקת פנימית עזה בתוך סיעת דגל התורה.

הועדה המקצועית בעיריית ירושלים התכנסה בצהרים כדי להכריע באשר לזהות מנהל האגפים החשובים, על רקע המאבק שהתחולל בחודשים האחרונים בתוך 'דגל התורה' באשר למינויי בכירים, אך סיימה את דיוניה ללא הכרעה.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', למרות שמדובר במינויים הנחשבים למקצועיים, עליהם יכריעו חברי ועדה מקצועית בעירייה, כיוון שבהסכם הקואליציוני נכתב כי התפקידים מגיעים ל'דגל התורה', נוצר קרב פנימי באשר לזהות המחזיקים בהם.

חשיפת 'כיכר השבת'

המועמדים הבולטים להחליף את מנהל אגף החינוך החרדי הפורש, איתמר בר עזר, הם שמוליק גרינברג מבית שמש, שזכה בעיקר לתמיכתם של הגר"ב סולובייצ'יק והגר"ד כהן, ויוסף רוטנברג הנתמך בידי מחזיק תיק החינוך ישראל קלרמן ובכירים ב'דגל'. בשלב זה נראה כי הסיכויים של גרינברג גבוהים יותר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי גרינברג חתם על מכתב התחייבות, לפיו יפרוש מתפקידיו בעיריית בית שמש, מה שיאפשר את כניסת ש"ס לקואליציה - משום שתוכל לקבל את התפקיד המתפנה של המשנה לראשות העיר.

גם על תפקיד מנהל אגף תרבות תורנית, ישנם כאמור כמה מתמודדים בולטים: פנחס ארליך, המקבל את תמיכת יו"ר התנועה ח"כ משה גפני וחברים נוספים, צביקי לוי, הזוכה לתמיכת בכירים המזוהים עם ביתו של הגרי"ג אדלשטיין, ואלישבע גליקסברג, כלתו של רב העיר גבעתיים, הנתמכת על ידי מספר בכירים ב'דגל'. כעת נראה כי סיכוייו של ארליך משופרים משל לוי.

הועדה המקצועית החלה את ישיבתה בשעה 14:00, דנה בענין במשך מספר שעות, כאשר ב'סדר היום' נקבעה הצבעה שתכריע על המינויים המדוברים, אך כאמור בשלב זה לא נבחר אף נציג לאף תפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר