גיוס החרדים לצה"ל

עדות: בגלל הסנקציות של לפיד - "נעצרה העליה במתגייסים החרדים"

איש עסקים המממן פעולות לגיוס חרדים טוען כי במשך 13 שנה, מגמת ההתגייסות החרדית הייתה בעליה - עד להטלת הסנקציות על ידי ועדת שקד - בניצוחו של יאיר לפיד (חרדים)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90. וידאו: נצח יהודה)

כמה חרדים מתגייסים לצה"ל? השאלה שהעסיקה את התקשורת הישראלית בשבוע האחרון לאור החשיפה כי צה"ל פרסם נתונים שאינם נכונים, הובילה לעדות על הסיבה לירידה במספר המתגייסים החרדים.

דוד הגר, איש עסקים שמימן פעולות לגיוס חרדים לצה"ל, טען בכנס השנתי של ארגון הקהילה הישראלית - אמריקנית IAC, כי "חוק הגיוס יוריד את כמות החרדים בצבא".

לדבריו, "אני מדבר מניסיון אישי. התחלנו לגייס חרדים לצבא בשנת 2000. עד 2013 עלינו בקצב מסחרר באחוזים. מ-2013, ועדת שקד, בניצוחו יאיר לפיד שהתעקש על הסנקציות הפליליות, גרמה לנו צרות צרורות. הפסקנו לגדול".

במענה לדבריו אמר העיתונאי יאיר שרקי, שישב באותו פאנל: "אני חושב באמת שהדבר הכי טוב שיכול לקרות לגיוס חרדים, זה אם כתוצאה מהשערורייה הגדולה סביב הגיוס, החברה הישראלית תניח לאובססיה שיש לה כלפי מספר המתגייסים החרדים. ככל שיניחו לדבר הזה, ככה זה יוכל לקרות בצורה אמיתית יותר, בצורה שקטה יותר, ובצורה לא מאוימת".

שרקי הוסיף בהתייחסות להבדלים בין הקהילה החרדית בישראל לזו שבארה"ב, "מדברים על הפער בין החרדים הישראלים לחרדים האמריקאים, החרדים הישראלים במאבק. במאבק על הפרהסיה, במאבק על דמותה של המדינה, והם גם מתגוננים ולכן הם מתכווצים. החרדים כאן בחוויה שלי מרגישים הרבה יותר בנח".

לסיום, הציע פתרון אחר לאתגר של שילוב חרדים בישראל: "מדברים על שילוב בצבא, אני עדיין חושב שהדבר המרכזי והחשוב ביותר הוא שילוב בעבודה ושם צריך להשקיע את האנרגיות במקום לבזבז את הזמן על גיוס שהוא גם יקר, גם לא מאוד יעיל, וגם לא יעבוד אם הוא יהיה בלחץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר