"החילונים אוהבים אותנו"

הרב אריה שכטר שאל: מי מחזיק את מי, החרדים או החילונים?

בשיחה מיוחדת שנשא הגאון רבי אריה שכטר זצ"ל שנפטר הערב, בפני קבוצת אברכים, הסביר במתק שפתיו על טעם בלימוד, יחסי חרדים - חילונים, פרנסה ואמונה וביטחון (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הסרטון. וידאו: מוסדות יתד התשובה)

לפני קרוב לחמש שנים, נסע מגיד המישרים, הגאון רבי אריה שכטר זצ"ל שנפטר הערב (רביעי), למוסדות 'יתד התשובה', בראשותו של הגאון רבי רפאל כהן - בצפת. במעמד הוא נשא דברים מיוחדים שבין היתר מהווים את תמצית חייו ואת תמצית ההשקפה החרדית - ליטאית.

בין יתר דבריו עוסק המגיד מישרים בשאלה "מי מחזיק את מי" - החרדים את החילונים או להיפך. אברכי הכוללים כיום, מה תפקידם, "האמת היא שהחילונים לא שונאים אותנו - אני פוגש אותם כל יום, ואני רואה כמה הם אוהבים אותנו, לכל חילוני יש קרוב משפחה שחזר בתשובה, והם רואים מקרוב איזה חיים נפלאים יש לנו". והוסיף כי "כל השנאה היא רק בכלי התקשורת"

לגבי טעם בלימוד אמר הרב: "שחקן כדורגל שיבקיע 4 שערים הוא יהיה שמח, אבל הוא התאמץ, הוא התעייף, אין לו בעיה עם זה המאמץ הזה, עצם התוצאה שהוא הצליח להבקיע 4 שערים - זה שווה לו, הוא בעננים. למרות שהוא התאמץ יש לו עונג מהמאמץ הזה, כך גם בלימוד התורה, זה קשה, אבל זה טוב".

על פרנסה הוא אמר לאברכים: "האם אתה לא אומר בברכת המזון: "הזן את העולם כולו בטובו. בחן בחסד וברחמים, הוא נותן לחם לכל בשר", אתה מאמין או לא מאמין? אתה חושב שהעבודה היא זו שמביאה לך את הכסף?!".

"אני זוכר באמריקה כשהייתי עוד לפני 50 וכמה שנים, אנשים היו אומרים עם העשר האצבעות שלי עשיתי לי, אם היו מבקשים מהם צדקה היו אומרים "לך לעבוד", אני עם העשר אצבעות שלי עשיתי לי את כל החייל הזה. מעניין כשהם היו מרוויחים זה הם עשו, אבל ברגע שהם הפסידו הקב"ה אשם, למה הפסדתי, רגע למה כשהרווחת אתה חושב שזה אתה, וברגע שאתה מפסיד אתה חושב שזה הוא".

"הוא סותר את עצמו", הוסיף הרב ואמר, "אם אתה חושב שהעבודה תביא לך את הכסף - אתה טועה! בראש השנה קוצבים לאדם מזונותיו לכל השנה, לא יעזור לך שום דבר, יכול להיות יהלומן עני וסנדלר עשיר, תלוי כמה קצבו לך.
אתה הרי יודע שאחרי שתצא לביזנס אתה לא תחשאר אותו אחד".

"אני ארוויח עשרת אלפים שח לחודש, גולם. אתה לא תאכל יותר ממה שקצבו לך, ומה שקצבו לך יהיה לך כך או כך".

על ענייני אמונה וביטחון הסביר הרב: "אני רוצה שתדעו שבדרך הטבע אין לנו קיום. הנשק שיש בעזה, פחות מעשירים ממנו, מספיק בשביל חסל את כל המדינה כמה יש לחיזבאללה ולחמס בסיני, וכמה יש במצרים, וכמה יש בסוריה ובלבנון, וכמה יש בירדן שאתה לא יודע אם הם לא יצטרפו לחסל אותנו ומאחריהם עומדת איראן עם פצצת אטום".

"כולם שונאים אותנו, והנה באים מבפנים, גם לשבור הכל. העבריינים האלה שכל החיים שלהם זה פריצות והפקרות, השחתה. עבריינים. הם יבואו ויעשו מכל מי שלומד תורה שהוא עבריין".

צפו בדבריו המלאים, ויהא זה לעילוי נשמתו הטהורה של מגיד המישרים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר