אזלו כל הכרטיסים למעמד סיום הש"ס ההיסטורי במנצ'סטר שבאנגליה

מאמץ עליון להוספת מקומות בהאנגר הענק שבו יתקיים סיום הש"ס בעיר מנצ'סטר של ארגון דרשו. גורמים בקהילה: "יש התרגשות שלא נראתה עשורים – זהו מעמד היסטורי" (חרדים)

האולם בו יתקיים הסיום (צילום: 'דרשו')

ההתרגשות במנצ'סטר כנראה שברה שיאים ואלפי הכרטיסים למעמד סיום הש"ס ההיסטורי בעיר שייערך ביום ראשון ח' טבת - אזלו. בימים אלו מנסים מארגני האירוע בעיר להוסיף מקומות בהאנגר הגדול אוונט סיטי שנשכר לקיום הסיום.

לראשונה בהיסטוריה של העיר מנצ'סטר שבאנגליה, ייערך בה סיום הש"ס של ארגון "דרשו" ברוב פאר והדר ולכבוד התורה ולומדיה.

ההחלטה לקיים בעיר מעמד סיום הש"ס, התקבלה לאחר שלפני כמה שנים, בעקבות סיפור השגחה פרטית מיוחד. היה זה כאשר ראשי ארגון 'דרשו' שבו מגייטסהד, לאחר מעמד סיום שנערך בעיר, בדרכם לעיר לונדון. בדרכם הם עצרו לתפילת מנחה במנצ'סטר שנמצאת על אם הדרך.

ראשי הקהילה המקומית שראו את המשלחת הנכבדה, פנו אל ראשי הארגון ושאלו "למה נגרע?" – מדוע שגם במנצ'סטר לא יתקיימו אירועים תורניים של 'דרשו'. ראשי הארגון הבטיחו אז לראשי הקהילה המקומית, כי מנצ'סטר לא תקופח וכמו שאר הריכוזים היהודיים הגדולים בעולם, תזכה באירוע מיוחד לכבודה של התורה ולומדיה.

לפני חצי שנה נחת במשרדי 'דרשו' מכתב רשמי מטעם 'וועדת סיום הש"ס של מנצ'סטר'. במכתב כותבים ראשי הוועד, כי לפני חמש שנים, בעת שנקלעו לעירם ראשי ורבני הארגון הובטח להם כי גם בעירם ייערך אירוע לכבודה של תורה. ראשי הארגון התכנסו לדיון בעקבות המכתב והכריזו בסיומו: הבטחות יש לקיים. ואכן, המעמד מיוחד יתקיים בע"ה כיאה למעמדי דרשו.

"עבורנו מדובר ביום היסטורי שחיכינו לו עשרות שנים" אומרים ב"וועדת סיום הש"ס של מנצ'סטר".

מעטים מודעים לכך, אבל מנצ'סטר היא אימפריה של תורה. נכון להיום מתקיימים מידי יום 13 שיעורים של 'דף היומי בהלכה' - שנוסד ביוזמת ארגון 'דרשו', וזאת בנוסף לשיעורי דף היומי שנמסרים בעיר בעשרות שיעורים שונים. מנצ'סטר גם זכתה שבמשך שנים התקיים בה שיעור דף היומי הגדול ביותר בעולם, בו השתתפו בכל יום כ-130 משתתפים.

למעשה, מדובר באחד משיעורי הדף היומי הוותיקים ביותר בעולם שממשיכים להתקיים עד היום. זהו שיעורו המיתולוגי של הרה"ג רבי שמחה במברגר שכבר נמסר 45 שנים ברציפות, החל מהמחזור השישי של הדף היומי שהחל בי"ד באלול תש"כ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר