מחפשים מקום חדש

השוטרים באו לפנות את 'חברון החדשה': "רודפים אותנו"

לאחר שהוצא "צו סגירה" לישיבת 'חברון החדשה', אמש הגיעו מפקדי המשטרה למקום במטרה לפנות את הישיבה. גורמים בישיבה אומרים ל'כיכר': "מדובר ברדיפה,אין הסבר אחר" (ארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
היכל "חברון החדשה" (צילום: צילום מסך מתוך סרטון תדמית לישיבה)

לאחר שהוצא 'צו סגירה' לישיבת "חברון החדשה", אמש (חמישי), הגיעו מפקדי המשטרה לישיבה ודרשו פינוי מיידי, בישיבה טוענים: "מדובר ברדיפה".

כפי שדווח ב'כיכר השבת' נציבות כבאות והצלה הוציאה צו סגירה לישיבה הגדולה 'לבני בוגרי ישיבת חברון' שהוקמה בשנים האחרונות על ידי הפלג הירושלמי, ושוכנת בשכונת בית הכרם בירושלים. כעת בהנהלת הישיבה טוענים ל'רדיפה' נגדם מצד שכנים, וכי הפינוי נעשה בצורה חפוזה.

גורם בהנהלת הישיבה מאשים בשיחה עם 'כיכר השבת': "לפי הנוהל הקיים יש תהליך של 45 יום לפני פינוי מבנה. במקרה הזה מישהו דוחף ככל הנראה לפנות אותנו מהר. בצורה חפוזה, יש לנו הרגשה של רדיפה. השכנים כנראה הלשינו ולחצו ומישהו רץ לבצע בצורה לא חוקית בעליל".

"המפקדים הגיעו אתמול לישיבה ודרשו פינוי מיידי ולא התייחסו לטענות של ההנהלה" אומר הגורם.

לפני כשבועיים קיבלו בישיבה את הצו הראשון על גילוי ליקויי הבטיחות במבנה, ביום ראשון האחרון התקיים שימוע להנהלת הישיבה במהלכו נמסרה ההחלטה על הפינוי, אתמול כאמור הגיעו נציגי כבאות והצלה עם שוטרי משטרת ירושלים למבנה ודרשו פינוי מיידי של המבנה.

מקרה דומה התרחש לאחרונה גם בישיבה מוכרת בבני ברק שנאלצה גם היא בגלל הוראות אלו לעזוב את מבנה הקבע שלה.

לטענת אנשי הנציבות לא ניתן לאפשר לינה של תלמידים במבנה ללא סידורי הגנה מאש דבר המהווה סיכון לחיי אדם. בנציבות דוחים את טענות הנהלת הישיבה כי השכנים הם ש"הלשינו" על הישיבה כדי לגרום לסגירתה.

כך או כך גורמים ב"חברון החדשה", אומרים ל'כיכר השבת', "אנו מנסים לאתר מבנה חילופי מיידי".

תגובת נציבות כבאות והצלה: "מחוז ירושלים בכבאות והצלה לישראל פועל בהתאם לחוק ולהנחיות נציבות כבאות והצלה לישראל, המחוז בודק היבטים של הגנה מאש בכל עסק נכס ותלונת ציבור, כך נהג במקרה זה, וכך ימשיך לנהוג בעתיד.

ביום ראשון י"ד בכסלו התקיים שימוע למחזיקי הנכס נשוא הכתבה והחלטת מפקד המחוז נמסרה למחזיקי הנכס באותו מעמד, מדובר בנכס בו שוהים תלמידי ישיבה לרבות לינה ללא סידורי הגנה מאש מינימליים, דבר המהווה סכנה ממשית לחיי האדם ורכוש, ושריפה חלילה בישיבה זו יכולה להסתיים בנפגעים רבים מבין תלמידי הישיבה".

"לפיכך אך ורק שלומם וביטחונם של תלמידי הישיבה בראש מעייננו וללא שום שיקול זר אחר. מחוז ירושלים בכבאות והצלה לישראל ימשיך לפעול בהתאם לחוק ולהנחיות והכל מתוך אחריות לחיי אדם לצמצום פגיעה בנפש וברכוש ללא הבדל גזע דת ומגדר".

"אין לכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים דבר וחצי דבר עם מיקום הישיבה והקונפליקט הקיים לדבריהם עם השכנים לפיכך במידה וכל ליקויי הבטיחות יסודרו כנדרש כנ"ל אין שום מניעה מבחינת כבאות והצלה לישראל להמשך הלימודים במבנה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר