אוטובוס השבת

נוסעים חרדים ירדו מאוטובוס באמצע הדרך

ויכוח הלכתי פרץ באוטובוס בין הנוסעים המחמירים שירדו באמצע הדרך על מנת להמנע מחילול שבת, לאלו שהעדיפו להקל ונסעו לצפת - לשם הגיעו רק בשקיעת החמה (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק)

עגמת נפש בערב שבת: עשרות משפחות חרדיות נקלעו לסיטואציה לא נעימה ביום שישי, כשעשו את דרכם מהעיר בני ברק לעיר צפת בקו 980.

ממידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה כי הם יצאו בשעה 12:00 מבני ברק, זמן סביר להגעה לעיר צפת קודם כניסת השבת, אולם בצומת יקנעם התרחשה תאונה קשה עם כמה פצועים.

המשטרה חסמה את הכביש, כך בשעה 15:25 האוטובוס עדיין עמד בצומת יקנעם ולפי הווייז של הנהג, ההגעה לצפת המשוערת הייתה רק בשעה 16:45 אחרי כניסת השבת.

ויכוח הלכתי פרץ בין הנוסעים, כאשר היו שביקשו לרדת, אך היו שסברו כי מאחר והנהג גוי - מותר להמשיך בנסיעה.

אחד הנוסעים התקשר לדיין הגאון רבי ציון בוארון שפסק כי יש לרדת מיידית מהאוטובוס ולנסוע לשבות ביישוב סמוך.

בעקבות הפסיקה ירדו כעשרים נוסעים בצומת יקנעם, כבר בתחנה הגיעו יהודים טובים מיקנעם והזמינו את המשפחות להתארח בביתם, חלק מהנוסעים צעדו לבית חב"ד ביקנעם.

שאר הנוסעים, סמכו על כך שמדובר בנהג ערבי והגיעו לתחנה מרכזית בצפת בשעה 16:44 בזמן שקיעת החמה, חלקם השאירו את חפצי המוקצה בתחנה מרכזית בצפת.

אחד הנוסעים מספר ל'כיכר השבת': "אני ירדתי ביקנעם והייתה שבת מיוחדת עם אנשים נפלאים וטובים. זוג שהיו עמנו בנסיעה והוריהם גרים ביקנעם התקשרו להורים שלהם כבר בדרך, והם התארגנו לארח אותנו".

"בעלי הצימר שהזמנו בצפת הבין אותנו ושמח לוותר על התשלום. לומדים מזה עד כמה חובה להישמע לרבנים ולצאת מוקדם לדרכים בשבתות החורף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר