שוחרר לביתו

העצור הקיצוני שר בבית המשפט: "בשלטון הכופרים"

בית המשפט דחה את תנאי השחרור הנוקשים שביקשה המשטרה לקיצוני שתיעוד מעצרו בידי בלשים נחשף ב'כיכר השבת' • "מנעים זמירות במצוות הרב", כינה אותו השופט, והרחיקו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
העצור מובא לבית המשפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אברך מחוגי הקיצונים, ש'כיכר השבת' חשף תיעוד בלעדי ממעצרו בידי בלשים במהלך הפגנה בירושלים, שוחרר היום (שני) לביתו.

מדובר ביוסף אליעזר קויפמן (27), מבכירי החרדים הקיצונים בעיר, בכל הקשור לארגון הפגנות בנושאים שונים. בעת שהשתתף אתמול באחת מהן, נגד עבודות בניית הרכבת הקלה שתעבור בשכונות החרדיות, ארבו לו בלשי המשטרה והצליחו לעצרו.

היום הוא הועלה בפני השופט אורן סילברמן, תוך שהוא שר כל העת את המנון 'נטורי קרתא': "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים ובחוקתיהם אין אנו מתחשבים, בדרך התורה נלך לקדש שם שמים".

בשל כך החליט שופט בית משפט השלום, שכינה אותו "מנעים זמירות במצוות הרב", להורות על הוצאתו מהאולם, והדיון התקיים בהיעדרו, בהסכמת הצדדים.

תיועד המעצר (מצלמות אבטחה)

נציג המשטרה, רס"מ ניר בן חיים, הסכים לשחרורו של קויפמן בתנאים הבאים: התייצבות לכל חקירה ודיון כנדרש, הרחקה מהעיר ירושלים ומהפגנות למשך ארבעה חודשים, מעצר בית מלא מחוץ לעיר למשך שלושה שבועות וערבויות כספיות.

המשטרה תיארה: "הוא הגיע אתמול להפגנה לא חוקית ברחוב יחזקאל, לעבודות הרכבת הקלה, לא הסכים להזדהות, הובא לתחנה ומסר גרסה. יש לו הרשעות קודמות בגין עבירות דומות, ולכן נבקש להרחיק אותו ממקומות המועדים לפורענות בעיר ירושלים".

מנגד, עו"ד רועי פוליטי, המייצג אות מטעם 'הועד למען אסירי ציון', טען: "המשיב לא שייך לשום פלג. מה שקרה אתמול: הוא ניגש לדבר עם עו"ד במתחם סגור, כשנאמר לו לצאת הוא יצא, ואז נעצר על ידי שוטרים שעל פי הטענה היו בלבוש אזרחי".

"כשהם אמרו לו שהוא עצור, הוא ביקש לראות תעודה. רק כשהראו לו אותה, הוא הפסיק להתנגד והובל לניידת ללא התנגדות. מאותה ניידת הוא הועבר לניידת אחרת, כשבמהלך אותם עשרה מטר בין שתי הניידות, החליפה שלו נקרעה לגזרים. כל כולו מלוכלך באבק, עדות להתנפלות שהוא חטף מהשוטרים".

לדברי עורך הדין, "מייחסים לו פה את העבירות הקלות ביותר... אין תקיפת שוטר ואין העלבה. תנאי המעצר המבוקשים לא מידתיים בשום זווית. המשיב גר בירושלים. מה שנכון, זה להוריד את ההפקדה ל-500 שקל, כמו בעניינם של עצורים נוספים במקרים כאלה. אנחנו מתנגדים למעצר בית, לא שמענו את התכלית של מעצר בית, ואני מתנגד להרחקה מהעיר ירושלים. אני מבקש כי ההרחקה תוגבל לחודשיים מקסימום מהפגנות והתקהלויות אסורות, והפקדה נמוכה בהרבה".

לאחר שמיעת הצדדים הכריע השופט סילברמן, למורת רוחה של המשטרה, כי "אכן התנאים המבוקשים מחמירים. לא הוצגה תכלית נדרשת למעצר הבית, ואשר על כן אין מקום לקביעת התנאי האמור".

"כן יש מקום", סייג השופט, "לקביעת התנאים האחרים, בשינויים מתאימים, בהתחשב בכך שמדובר בתושב העיר. אשר על כן אני מורה על שחרור המשיב בתנאים הבאים: התייצבות לחקירה או משפט לפי דרישה, איסור השתתפות בהתקהלויות אסורות והפגנות והרחקה ממתחמי העבודות של הרכבת הקלה בירושלים למשך ארבעה חודשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר