פרסום ראשון

בגלל חילולי השבת: 'אגודת ישראל' יערכו סיום הש"ס לבד?

במפלגות החרדיות מחפשים מקום לסיום הש"ס המאוחד, ובין היתר העלו ב'דגל התורה' הצעה לערוך את המעמד בגני יהושע, אך באגודת ישראל איימו בתגובה לפרוש, בשל חילולי השבת במקום (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
טריבונות בגני יהושע, ארכיון (צילום: Roni Schutzer/Flash90 )

פרסום ראשון: מאז הוחלט על פסילת האנגר הענק בבית רבן לעריכת סיום הש"ס המאוחד, המשותף לשלושת המפלגות החרדיות, ש"ס, 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', מחפשים מקום חלופי שיכיל את עשרות האלפים הצפויים להשתתף במעמד, בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל מכל החוגים והעדות.

ל'כיכר השבת' נודע כי אחד המקומות עליו דנו בימים האחרונים, הוא גני יהושע, או בשמו המוכר יותר 'פארק הירקון', שיכול להכיל את קהל הרבבות.

מדובר במקום שכבר נסגר מספר פעמים לטובת הופעות זמר, בעיקר של אמנים בינלאומיים, וכעת העלו בדגל התורה את ההצעה לערוך שם את הסיום.

ההאנגר בבית רבן שנפסל (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

אך ההצעה נתקלה בקושי, לאור ההתנגדות של 'אגודת ישראל', שם טוענים כי המקום מחלל שבת, שכן בתיאטרון הפארק, יש מידי שבת הצגות לקהל הרחב.

באגודת ישראל אף איימו כי אם האירוע ייערך בפארק, הם ייאלצו לפרוש ולא להיות שותפים בהפקת האירוע המאחד, בשל השמירה על קדושת השבת.

במקרה כזה, תצטרף אגודת ישראל העולמית לסיום הש"ס של אגודת ישראל בירושלים, סניף שבשליטת סגן השר מאיר פרוש, שעורך מעמד נפרד ב'ארנה', בראשות חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, ומרנן האדמו"רים.

ב'דגל התורה' אישרו את הפרטים אך טענו כי ההצעה לקיום האירוע בגני יהושע, נידונה יחד עם מספר מיקומים נוספים, וכרגע מדובר בדיון בלבד וכרגע שום דבר לא סגור עדיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר