להם נאה לְשַׁבֵּחַ

תיעוד מיוחד: כך סיימו את הש"ס בביתר עילית

בהפקת ענק מלכותית - חגגו כמאתיים משתתפי השיעורים של 'רשת שיעורי הדף היומי' בביתר עילית את סיום הש"ס במסגרת חמשת השיעורים הנמסרים, מבוקר עד ליל, על ידי הגאון רבי אברהם איזנבאך. תיעוד (חרדים)

(צילום: משה גולדשטיין)

כ-200 חתני השמחה, לומדי הדף היומי בחמשת השיעורים שאותם מוסר מגיד השיעורים הגאון רבי אברהם איזנבך, החל מהשעה 5:30 בבוקר ועד לשעה 10:00 בלילה, עלו ובאו בזה אחר זה אל האולם שעוצב בהפקה מרשימה, לרגל חגיגת סיום הש"ס שנערך במוצאי שבת קודש על ידי 'ממלכת שיעורי הדף היומי בביתר עילית'.

על החלק המוסיקלי ניצחה מקהלת 'מלכות' היוקרתית, יחד עם להקת הילדים החדשה 'חסידימלעך' ותזמורתו של יוחנן אורי.

את האירוע פיארו רבני העיר ומנהיגיה הרוחניים, אשר באו לחלוק כבוד לקובעי העתים לתורה ביום חגם, היום שבו הם מסיימים את הש"ס. בין רבני העיר שפיארו את האירוע בנוכחותם: כ"ק האדמו"ר מנדבורנה, כ"ק האדמו"ר מדינוב, כ"ק האדמו"ר מסטניסלב, הגאון רבי מאיר שמחה אויערבאך, הגאון רבי ישראל ברזובסקי, הגאון רבי משה שיינברגר, הגאון רבי מנחם קוריץ והגאון רבי פרץ גרינוולד, ועוד מגדולי העיר ומנהיגיה.

בתחילת האירוע הופתע הרב איזנבאך כאשר בנו, הילד זאב נ"י, נשא דברים נרגשים בשם המשפחה שמתמסרת ומקריבה מעצמה למען הרבצת התורה של אביה.

את הערב הנחה אשי התקשורת אריה ארליך, תושב העיר, שפתח ואמר: "לעמוד כאן הערב, באולם המהודר הזה, בערב המפואר והמושקע הזה - במלווה מלכה - לא רק במובן של ליווי שבת המלכה, אלא במובן של מתן כבוד ויקר ללומדי התורה - מאן מלכי רבנן - ולהשתאות. לעמוד, ולהרגיש שהלב עולה על גדותיו. אין שום מילה בעולם שתוכל לקפל בתוכה את הרגשות שגואים מהלב, את ההתרגשות המתפרצת - לנוכח המראה הנפלא הזה.

"כולם - אבל ממש כולם - נקבצו ובאו לך. לראות כאן את כל סוגי האנשים, כל הגוונים, כל החוגים, כל הרבדים וכל המעמדות. דבר אחד מאחד אותם כל יום - הדף היומי. השיעור הזה, המתוק בעולם, הנפלא מכולם - השיעור של מרביץ התורה מהגדולים בעולם, מורנו הגאון ר' אברהם איזנבאך שליט"א".

את המשא המרכזי לכבודם של לומדי התורה נשא אורח הכבוד - כ"ק האדמו"ר מדז'יקוב, גאב"ד גבעת זאב, שמלווה את רשת קהילת הדף היומי כבר זמן ניכר ומרגיש חבר אמת לאוהבי תורתך.

את משאו המרכזי פתח הגר"א איזנבך דווקא ב...ניגון. "חמש בלילה. קר וחשוך בחוץ. הקדוש ברוך הוא אומר לפמליא של מעלה - בואו ונראה מה קורה עתה בעולם. הקדוש ברוך הוא משגיח מן החלונות, מציץ מן החרכים, ובורא עולם רואה כיצד אנשים עייפים מתנתקים מהשמיכות, יוצאים אל הכפור והחושך כדי ללמוד תורה, ואז הוא אומר (בניגון) 'חזו, חזו, בניי חביביי, דמשתכחן בצערא דילהון, ועוסקין בחדוותא דילי'. זוהי עת רצון בשמים, שבה אפשר לפעול את מיטב הישועות.
"וכך זה בשיעור של שמונה בבוקר, ושל תשע בבוקר, ושל שמונה בערב, ושל תשע בערב. כל אחד עם ההתמסרות שלו, עם ה'מסירות נפש' הקטנה וההקרבה שלו. כולנו אנשים עסוקים, לכל אחד יש עיסוקים, אבל אנחנו זונחים הכל כדי להגות בתורת השם. אחד שעושה משהו שהוא לא חייב לעשות - הוא נקרא גיבור. כאשר אדם רואה שמישהו טובע בים והוא מציל אותו - זה דבר מתבקש, זו לא חכמה. אבל אדם שבמקום לשבת בבית ולהישאר על הספה עוד חצי שעה - הוא מתנתק מהכל ויוצא לשיעור - זהו בחיר השם, יהודי שמוסר מעצמו עבור הקדוש ברוך הוא".

והרב איזנבאך הוסיף: "אחד ממשתתפי השיעור אמר לי אתמול: 'אני לא מאמין שאני מסיים את הש"ס. זה נראה לי כאילו רק אתמול התחלתי...' אמרתי לו: אצל יעקב אבינו נאמר: 'ויהי בעיניו כימים אחדים באהבתו אותה'. באהבתנו את התורה - לימוד הש"ס כולו נדמה לנו כמו משהו שארך ימים אחדים בלבד. על כך אנו מבקשים מהקדוש ברוך הוא", אמר הרב איזנבאך ושוב פצח בניגון מתוק וממיס - "ואהבתך, אוי, ואהבתך, אל תסור, אל תסור ממנו, ל-ע-ו-ל-מ-י-ם!!!"

ראש העיר, מאיר רובינשטיין, שנמנה על לומדי הדף היומי בעקביות יומיומית ומלווה את רשת שיעורי הדף היומי, כובד לסיים את הש"ס. רובינשטיין הפתיע את הקהל כאשר הודיע שלא הוא ראוי לסיים את הש"ס, אלא חתן השמחה המרכזי - הגר"א איזנבאך, ולפיכך הוא מוסר לו את השרביט.

התרגשות רבה נרשמה כאשר הגר"א איזנבאך פצח בסיום הש"ס, ואמר את המילים המרטיטות: 'הדרן עלך פרק תינוקת וסליקא ליה מסכת נידה וכל הש"ס, לא נתנשי מינך מסכת נידה וכל הש"ס ולא תתנשי מינן'...

לאחר אמירת ה'הדרן' והקדיש, פצחה מקהלת מלכות, בניצוחו של ר' פנחס ביכלר, הסולן ר' יואל דווידוביץ' וחברי המקהלה - בשירי שמחה קצביים. רבני העיר ומנהיגיה שישבו בשולחן הנשיאות, יצאו ספונטנית במחול שהחל תחילה על במת הנשיאות, אך מהר מאוד המשיך אל הרחבה המפוארת שבין השולחנות שסודרו בצורת מסגרת.

בפתיחת הש"ס כוּבד המשפיע הגה"צ רבי פנחס בונקר, ראש מוסדות 'אור מתתיהו', מגדולי המשפיעים בעיר, ומי שמסמל בכל הוויתו 'התחדשות' וצעידה קדימה, דברים שעליהם מעורר המשפיע בשיעוריו הנפלאים תמידין כסדרן.

לקראת סיום, ציפו למשתתפים שתי הפתעות מוזיקליות כבירות - בדמותם הופעותיהם של אמן הנשמה ר' זאנוויל ויינברגר וכן של אמן הרגש ר' מוטי ויזל, שביצע את שירו החדש 'מנורהל'ע', מול התרגשותם הגואה של המשתתפים. שתי ההופעות אורגנו על ידי ידידם של האמנים, ר' חונא דייטש, שרתם את מיטב הגורמים והתרימם לטובת הערב הנפלא.

במהלך האירוע העניקו הלומדים שי מיוחד למגיד השיעור - מנורת כסף מהודרת, לצד מכתב-עוז שכתב באופן אישי רבו של הגר"א איזנבך - כ"ק האדמו"ר מביאלא, חבר מועצת גדולי התורה, לחסידו הנאמן שנמנה על גדולי מרביצי התורה שבדור.

האירוע הופק ויצא לפועל בהובלתו המסורה של איש החסד והעשייה ר' חונה דייטש, אשר הוגדר על ידי כלל הדוברים בתור "הרוח החיה מאחורי השיעורים, ומי שמוסר את ליבו ונפשו להגדלת התורה בכל השנה בפרט, ולמען קיומו של אירוע הענק הזה בכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר