משבר החינוך המיוחד

גפני נגד הח"כים: "לא אכנס את ועדת הכספים"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע כי לא יכנס את ועדת הכספים עד שחברי הכנסת יחזרו בהם מעמדתם, ויצביעו בעד תקציב החינוך, בעקבות משבר התקצוב לחינוך המיוחד (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

משבר תקציב החינוך המיוחד החרדי: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע אמש (שלישי) כי לא יכנס את ועדת הכספים של הכנסת עד שחברי הכנסת יחזרו בהם מעמדתם, ויצביעו בעד תקציב החינוך, בעקבות המשבר סביב הקצוב לחינוך המיוחד החרדי. בכך גפני נמצא כמעט בעמדת יחיד מול מרבית חברי הכנסת.

גפני בנעילת הישיבה אתמול, מבהיר את עמדתו (צילום: ערוץ כנסת)

דיון סוער נערך אמש בוועדת הכספים, בעוד עשרות העברות תקציביות אושרו, מספר העברות עוכבו בידי חברי הוועדה במחאה על אי התקצוב של החינוך המיוחד במוסדות המוכש"ר ובמוסדות נוספים. בתגובה, נעל חבר הכנסת גפני את הוועדה והודיע כי היא לא תתכנס עד שחברי הכנסת יתיישרו ויצביעו בעד.

נוכח התנגדות חברי הכנסת, לא עלו להצבעה מספר העברות למשרד האוצר, וכן הקצאת כוח אדם במשרד לביטחון פנים.

הסערה האמיתית הגיעה לאחר שחברי הכנסת החליטו להצביע נגד תקציב החינוך בניגוד לעמדתו של היו"ר – גפני. בשל כך תקציב החינוך לא עלה להצבעה, ויו"ר הועדה נעל את הישיבה.

חברי הכנסת מכחול לבן, הליכוד, ישראל ביתנו וש"ס היו שותפים לעמדה כי תקציב החינוך יעוכב עד להסדרת תקציב החינוך החרדי המיוחד. מנגד, טענו חברי הכנסת משה גפני ומוטי יוגב כי לא ניתן למנוע תקציב גדול וקריטי בגלל בעיה בתקציב קריטי אחר.

בעקבות המשבר, שר החינוך רפי פרץ כתב הודעה נזעמת בחשבון הטוויטר שלו: "ח"כ מיקי לוי שנשלח ע"י יאיר לפיד מנע בכנסת העברת כספים קריטיים ובניהם כסף לפסיכולוגים בעוטף עזה".

עוד כתב פרץ: "אל תטיפו לנו מוסר כשאתם פוגעים פגיעה אנושה בחינוך ובילדי ישראל. קורא לבני גנץ לגלות אחריות על המפלגה שלו ולהעביר את הכספים בועדה בהקדם".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב וכתב: "השר פרץ, אם אתה לא עסוק מדי בחיבוקים עם חסידי הרוצח ברוך גולדשטיין אני מציע שתתמקד בהעברת הכסף לחינוך המיוחד החרדי. גם הם בתחום אחריותך. לא אתן שיפקירו ילדים עם צרכים מיוחדים".

בשיחה עם 'כיכר השבת' הגיב ח"כ מיקי לוי מ"כחול לבן": "משרד החינוך בראשות השר רפי פרץ נמנעים כבר מעל חצי שנה מלהעביר 35 מיליוני שקלים לילדי החינוך המיוחד מהמגזר החרדי. בטענה כי אין כסף".

לדברי לוי, "שלשום בלילה הונחה על שולחן ועדת הכספים החלטת בזק לאשר עוד 66 מיליוני שקלים למטוס ראש הממשלה ועוד 14 מיליוני שקלים לטובת מימון נסיעות ראש הממשלה בחודש האחרון. מרגע "שנמצאו" מקורות תקציביים נוספים, לצד עוד הרבה כספים פוליטיים שהוכנסו לטובת בקשות של מפלגתו של פרץ והועלו ביממה האחרונה להצבעה".

"קיבלנו החלטה כי עד שהשר פרץ והשר כחלון לא ימצאו מבין אותם מאות מיליוני שקלים שחולקו ביממה האחרונה לגורמים פוליטיים, גם 35 מיליון למאבק שאנחנו לוקחים בו חלק מזה חצי שנה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, שפשוט לא נקלטים במערכת החינוך רק בגלל שהם חרדים ובגלל שהם מחויבים במערכת חינוך מותאמת, לא יאושרו יתר התוספות למשרדו", דברי ח"כ לוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר