וּמְאִירִים אֶת הָעוֹלָם

'כיכר השבת' הדליק את האור לתושבי 'מבוא מודיעים'

ימי חנוכה מספקים לנו הזדמנות להציץ אל הסיפורים המרגשים בהם 'כיכר השבת' הסיר את החסמים והדליק את האור בביתם של האנשים שנזקקו לכך • זה הסיפור של בני המושב שנשרף (חנוכה)

(צילום: כיכר השבת)

וּמְאִירִים אֶת הָעוֹלָם • פרויקט חנוכה: שריפת הענק שפרצה באמצע חודש אייר של שנה שעברה, שרפה עשרות בתים ואת יער בן שמן כליל וגם את מושב 'מבוא מודיעים' - המושב של קרליבך, 'כיכר השבת', התגייס למען התושבים וסייע להם לעבור את השבת יותר בקלות.

הכתבות בנושא >>

ביום חמישי י"ח באייר, פרצה שריפה אדירה באזור יער בן שמן, שכילתה כל חלקה טובה ואת מושב 'מבוא מודיעים' הנמצא בסמוך, התושבים נהפכו ברגע אחד ל"הומלסים".

ביום שישי, כאשר התברר לתושבים גודל האסון וכשראו שדבר לא נותר מהמושב המפויח, הם הבינו את גודל הטרגדיה בו הם נמצאים. הבתים שהם בנו במשך השנים עלו טיפין טיפין בלהבות ויחד איתו השקעה כספית לא פשוטה, של אנשים שמצבם הפיננסי לא מזהיר במיוחד.

מלבד התחושה האיומה, וחוסר הידיעה היכן יעשו את השבת הקרובה, כאשר גופם ערום ועריה, ואפילו מחלצאות מינימליות לשבת אין להם, אך יותר מזה, חיים שלמים הלכו ונעלמו. השקעות ובניה של שנים ירדו לתהום הנשיה, בית הכנסת אולם האירועים, גן השעשועים המיוחד - הכל הפך לעשן ופיח.

'כיכר השבת', נטל יוזמה ובערב שבת פרסם כתבה ראשית שקראה לעם ישראל לפתוח את ליבם הרחום - למען התושבים.

הכתבה המצולמת שהתפרסמה ב'כיכר השבת'

ההתגייסות הייתה מפתיעה, ועם ישראל חילץ חושים ונרתם למשימה לעזור לתושבים, מאות ואלפי פניות זרמו למערכת ולמספרי התושבים שפרסמנו - בכתבה מתעדכנת.

התושבים ההמומים, התקשו להוציא הגה מהפה, ואחד מהם אף אמר ל'כיכר': "זוזים לא היו לי אף פעם, אך ברוך ה' לא נזקקתי לבריות מעולם, ברגע שהגיע שבת ולא היה לי לקנות דג או עוף הייתי הולך לגינה, קוטף כמה ירקות ומכין לעצמי מעדני מלכים לשבת, אך עכשיו הכל נשרף אין לי כלום, אני מרגיש בחוסר אונים ממש".

גם לאחר הנתינה של 'כיכר', לא עזבנו את התושבים ההמומים וליווינו אותם במקום בו הם שהו בכתבה מיוחדת על המצב שלהם ובקריאה מיוחדת למשרדי הממשלה השונים להתגייס למענם - קריאה שאכן נענתה באופן חלקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר