פרסום ראשון

נדחתה העתירה המנהלית נגד בית הכנסת 'שונה הלכות' בבני ברק

חברי מועצת העיר בני ברק מטעם סיעת עץ הגישו עתירה לאטום את בית הכנסת שלטענתם הוקצה שלא כחוק. בקשתם נדחתה, אך ידונו בה במסגרת עתירה נגד ההקצאות (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: מפות גוגל)

חברי האופוזיציה בעיריית בני ברק, הנלחמים כדי לבטל את ההקצאות לבתי הכנסת של קהילות 'דגל התורה', נכשלו חלקית. לאחר ש'הליכוד' הגישו עתירה, חברי המועצה של 'עץ' הגישו מנהלית לצו מיידי, אך בקשתם נדחתה.

העתירה המנהלית נגד עיריית בני ברק שנחשפה ב'כיכר השבת' התקבלה באופן חלקי בלבד. כזכור, חברי המועצה משה מלאכי, אברהם קאהן, ומיכאל אלמליח הגישו על ידי בא כוחם עורך דין עופר יובל עתירה נגד עיריית בני ברק, למנוע הקצאות לבתי כנסת ברחוב הרב גולד 4 פינת רחוב מוהליבר 10 ורחוב הרצוג 9.

העותרים הם חברי מועצת העיר בני ברק מטעם סיעת האופוזיציה בני תורה, והמשיבים הם ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין וגבאי בתי הכנסת.

העתירה היא דרישה תקדימית של חברי המועצה נגד בתי כנסת, והעותרים ציינו בעתירתם כי "בבסיס התנהלותו של ראש העירייה עומדת ההנחה כי מכיוון שמדובר בבתי כנסת, יימנעו התושבים וודאי העותרים מלפתוח בהליכים משפטיים כל שהם. כנגד פעולותיו אלו, ואמנם לא קל לעותרים לפתוח בהליכים מסוג זה, אך נדמה כי אין מנוס מלנקוט בהליכים אלו כדי לשמור על האינטרס הציבורי".

לטענת העותרים בתי הכנסת הוקמו על מגרשי ספורט שלא כדין ואף נבנו מדרגות מן הרחוב לבתי הכנסת שלא כדין, עתירה דומה נגד בית הכנסת ברחוב מהוליבר הגישה סיעת הליכוד בעירייה, ומתנהלת בבית המשפט. עד לדיון בעתירה שעלול להמשך כמה שנים דרשו חברי המועצה מ'עץ' צו עראי דחוף שיחסום את הגישה לבתי הכנסת, דרישתם נדחתה חלקית.

העתירה מתייחסת בעיקר לבית הכנסת "שונה הלכות" ברחוב הרצוג 9 בעיר, בית כנסת שנבנה במבנה הישן של לשכת התעסוקה של העיר בני ברק.

בהחלטת השופט ורדי שנחשפת כאן לראשונה, הוא דוחה את הדרישה לאטום באופן מיידי את בית הכנסת 'שונה הלכות', השופט דוחה את הצורך הדחוף בפינוי ואיטום בית הכנסת ומבקש שהעתירה תידון יחד עם עתירה אחרת שהוגשה נגד ההקצאות בעיר ומתנהלת אצל השופטת לוי.

השופט כותב בהחלטתו כי צו ביניים ינתן רק באשר להקצאה ברחוב מוהליבר, ומסביר תחילה כי "הבקשה הוגשה במסגרת עתירה מנהלית אשר במרכזה עומדת הטענה כי המשיבים מסרו שטח ציבורי ברחובות מוהליבר והרצוג לידי גופים פרטיים ללא הליך של הקצאת מקרקעין בניגוד לנוהל מחייב ולהראות הדין והפסיקה".

"זאת לטענת המבקשים משיקולים שאינם ענייניים תוך העדפת אינטרסים של מקורבים ואינטרסים סקטוריאליים של זרם דתי".

"טענות הסף של המשיבים ישמרו להם לדיון בעתירה גופה, לאור כל האמור ונוכח העובדה שמאזן הנוחות הוא אבן הבוחן המרכזית, הבקשה למתן צו ביניים מתקבלת באופן חלקי כך שלא יעשה כל שימוש או פעילות במבנה ברחוב מוהליבר. המזכירות תודיע לצדדים ותקבע את התיק לדיון בפני כבוד השופטת לוי אשר דנה בעתירה, שבהתאם לשיקול דעתה תחליט לגבי סדרי הדיון בעתירה זו".

לאור דחיית הבקשה לאטום ולסגור את בית הכנסת 'שונה הלכות', ולאור העובדה שהדיונים בנושא יימשכו לדעת המשיבים כמה שנים, ערכו בשבת האחרונה קידוש מיוחד בבית הכנסת, לציין את ההודיה לה' שהפינוי והאיטום המיידי נדחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר