בעקבות האסון

תנו קצת יותר יחס לצעירים / חיים גולדברג

בעקבות האסון במסגרתו התגלתה גופת הבחור אביתר אזרזר ז"ל כשהוא עם סימני אלימות, כותב חיים גולדברג על התהליך שעוברים בחורים שנושרים ומסיים בקריאה להורים (טור דעה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

דיווחים על צעירים שנפלו קורבן למלכודת שהציבו בפניו עבריינים, אינם כותרות שגרתיות באתר 'כיכר השבת'. אלו ידיעות שהציבור החרדי, ב"ה, פחות הכיר עד לאחרונה.

אבל גם לזה הגענו לצערינו בשבוע האחרון, עם הדיווחים על מציאת גופתו של אביתר אזרזר, ירוי בתוך בור ליד בית העלמין ירקונים.

כמו עוד הרבה צעירים במגזר החרדי, אביתר ז"ל השתייך לנוער הנושר. בדיוק כמו שהעולם כולו, כולל הציבור החרדי מתקדם בכל הנושאים, גם הנוער הנושר מתקדם. או אולי נכון יותר להגיד מתדרדר.

חרדים רבים שאלו את עצמם בימים האחרונים איך מגיע בחור צעיר בן 18 למצב שהוא נמצא ירוי, עם סימני אלימות, בתוך בור במרכז הארץ.

התשובה לכך די פשוטה. צעירים חרדים רבים שיורדים טיפה מהדרך, חלקם אפילו שומרים על קשר עם המשפחה, מגיעים לפעמים למקומות רחוקים מאוד.

העובדה שהם שומרים דברים בבטן או עוברים משברים שאיש לא יודע על כך, ואין להם את מי לשתף בתחושותיהם, רק גורם להם להרחיק עוד יותר, לפעמים עד למקומות מסוכנים ממש.

מכאן, הדרך עד להידרדרות למחוזות של שתיית אלכוהול מופרזת וצריכת סמים - הדרך לא ארוכה.

המסקנה שלי אחרי כזה סיפור, בלי להאשים חלילה איש במה שאירע כי אינני יודע כיצד התנהגו אליו, אך למרות שאני לא איש חינוך גדול, הנה קריאה כללית לכל ההורים:

נכון, קשה לך להתייחס אל הצעיר הזה, בנך, שנשר מהדרך. אבל דע: עוד טיפה יחס אמיתי, עוד קצת הקשבה, ואתה יכול להציל לו את החיים.

רק קחו בחשבון שהם אולי נושרים, אך לא טיפשים. זה יעזור רק אם זה יגיע ממקום אמיתי...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר