בנו של ה'משגיח'

הצדיק מבני ברק: הגאון רבי יצחק גרודז'ינסקי זצ"ל

בגיל 91, הסתלק הלילה לעולמו הגאון הצדיק רבי יצחק גרודז'ינסקי זצ"ל, ראש כולל 'תורת אברהם', שכנו של מרן הגראי"ל שטיינמן וילדו האחרון של 'המשגיח מסלבודקה' הי"ד (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בטבת תש"פ | 31.12.19
הגר"י גרודז'ינסקי זצ"ל (צילום: דוד זר)

ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר הלילה (שלישי) הגה"צ רבי יצחק גרודז'ינסקי זצ"ל, מייסד וראש כולל 'תורת אברהם' בבני ברק, והוא בן 91.

בשנים האחרונות הוא נחלש, רבים התפללו לשלומו של 'רבי יצחק בן חיה גיסא' והוא אכן התאושש וחזר לתפקוד מלא. לפני מספר שעות מצבו הידרדר לפתע, וסמוך לחצות הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

המנוח זצ"ל נולד בקובנא, לאביו הגאון רבי אברהם גרודזינסקי הי"ד, מנהלה הרוחני של ישיבת סלבודקה ומקים ישיבת חברון בישראל, ולאמו הרבנית חסיה, בתו של הצדחק רבי דב הירש הלר זצ"ל, ממנה התייתם בהיותו בן שנתיים, כשנפטרה ממחלה.

לאחר שנות השואה הנוראה, אותה שרד כילד בניסים גלויים, עלה יצחק הקטן לארץ ישראל, דרך איטליה, באמצעות אשרה שהשיג עבורו גיסו הגאון חיים קרייזווירט. כשגדל, למד בישיבות חברון ובאר יעקב, שם הוכר כבחור צדיק, בעל מידות מופלאות, הנוהג להתפלל בהשתפכות הלב.

עם הגיעו לפרקו, נישא ר' יצחק לבתו של רבי מרדכי אלתר זליבנסקי זצ"ל, וזכה להתקרב למרן החזון איש ולהתייעץ עמו בכל צעד ושעל. לאחר נישואיו שימש במשך שנים כ'משגיח' בישיבת תפארת ציון בבני ברק, כשהוא קובע את מקום מושבו ברחוב חזון איש 5, קומה מעל ביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, עמו היה בידידות עצומה.

במשך עשרות שנים עמד בראש כולל 'תורת אברהם' בשכונת רמת אהרן בעיר, שייסד על שם אביו, ולאורך שנים ארוכות נהג לנסוע במסירות רבה לארה"ב כדי לאסוף כספים עבור החזקת אברכי הכולל הנחשב, תוך שמקפיד כל העת על חומרותיו המיוחדות בענייני כשרות ואוכל רק ממה שרעייתו הרבנית הכינה לו טרם צאתו.

הגר"י זצ"ל גם עמל על הוצאתם לאור של שיחות המוסר המעמיקות של אביו המפורסם, שנספה בגטו קובנה, ואלו מאוגדים כיום בספרו 'תורת אברהם'.

המנוח שימש במשך עשרות שנים כ'בעל התפילה' ב'ימים הנוראים' בכולל חזון איש בבני ברק, ומרן הסטייפלער זצ"ל שישב לצדו נהג לומר: "התפילות של ר' יצחק מחזיקות את הדור".

עם מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: דוד זר)

תושבי בני ברק ורבים אחרים זכו להכירו גם דרך מידותיו המופלאות, ורגשי האהבה הבלתי שגרתיים שהרעיף על כל אחד, וכן מהקפדתו בענייני אמירת 'אמן', כשלשם כך שהה לעתים בבית הכנסת איצקוביץ' וליקט 'אמנים' בדבקות.

בפטירתו, הסתלק הילד האחרון לבית גרודז'ינסקי מסלבודקה, לאחר שבשנה שעברה נפטרו אחיותיו: הרבנית רבקה וולבה, רעייתו של המשגיח הגר"ש וולבה זצ"ל ומחברת הספר 'ואמונתך בלילות', והרבנית לאה רוזנברג רעייתו של ראש ישיבת סלבודקה בישראל הגר"ב רוזנברג זצ"ל. אחות נוספת היתה נשואה לגאון רבי חיים קרייזווירט זצ"ל.

הגר"י גרודז'ינסקי זצ"ל הותיר אחריו משפחה לתפארת, בנים ובנות, נכדים ונינים, ביניהם בתו הנשואה לגרב"צ הכהן קוק, רבה של קהילת 'אבי עזרי' - מרכז פתח תקווה וראש 'בית ההוראה הכללי' בירושלים.

גיסיו מצד אשתו הצדקנית, בעלי אחיותיה, הם הגאון רבי חיים זליבנסקי זצ"ל, ראש ישיבת מאור התלמוד, ומשגיח ישיבת באר יעקב הגאון רבי משה דוד לפקוביץ'.

מסע הלוויה יצא היום (רביעי) בשעה 12:30 מבית מדרשו 'תורת אברהם' ברחוב רוזנהיים 18 בבני ברק בדרכה לבית העלמין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר