ייפרסו מחדש

צבא ארה"ב ייסוג מעיראק בימים הקרובים

אחרי חיסול סולימאני, הצביעו בפרלמנט העיראקי בעד הוצאת הכוחות הזרים מתחומי המדינה ובמכתב ששיגר מפקד הכוח לראש ממשלת עיראק הוא מודיע כי יכבדו את ריבונותם (עולם)

(צילום: שאטרסטוק)

הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת צבא ארה"ב הודיעה הערב (שני) במכתב שהעבירה לצבא עיראק כי החליטה לסגת מהמדינה.

בסוכנויות הידיעות רויטרס ו-AFP דיווחו כי נחשפו למכתב כתב מפקד הכוח הגנרל וויליאם סילי לראש ממשלת עיראק עאדיל עבד אל-מהדי.

"אדוני, להגנת ריבונות הרפובליקה של עיראק, וכמו שהתבקשנו על ידי הפרלמנט העיראקי וראש הממשלה, כוח המשימה המשותף המשולב יציב מחדש את כוחותיה במהלך הימים והשבועות הקרובים לקראת התקדמות".

בהודעתו, עדכן כי צבא ארה"ב יסוג מהמדינה, אך בימים הקרובים יפרשו את הכוחות במיקום אחר. עם זאת, הפנטגון טרם אישר את הדברים.

הודעת הקואליציה הבינלאומית באה יממה אחרי שהפרלמנט העיראקי הצביע בעד סילוק הכוחות האמריקניים, בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני בבגדד.

הלוויית סולימאני - מבט מהאוויר (צילום: התקשורת באיראן)

בהחלטת הפרלמנט העיראקי נכתב כי "הממשלה מתחייבת לבטל את בקשתה לסיוע מהקואליציה הבינלאומית הנלחמת בארגון 'המדינה האסלאמית' לאור סיום הפעילות הצבאית בעיראק והשגת הניצחון".

"על ממשלת עיראק לפעול כדי לסיים כל נוכחות של כוחות זרים על אדמת עיראק ולאסור עליהם להשתמש באדמתה, במרחב האווירי שלה או במימיה לא משנה מה תהיה הסיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר