פרסום ראשון

ראש העיר רמי גרינברג הצטלם בשבת, רב העיר הוציא נוהל חדש

בעקבות סערת מזג האוויר, מתריע הגאון הרב מיכה הלוי, רבה של העיר פתח תקווה, מפני חילולי שבת בטיפול בסערה ומוציא נוהל מיוחד לטיפול בנזקי מזג האוויר במהלך השבת (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב מיכה הלוי והפוסט של רון כץ (צילום: יעקב כהן, צולמסך)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': בעקבות סערת מזג האוויר בשבת האחרונה והסערה הצפויה בסוף השבוע הקרוב, מתריע הגאון הרב מיכה הלוי, רבה של העיר פתח תקווה, מפני חילולי שבת בטיפול בסערה ומציג נוהל חדש לאירועים דומים.

מכתבו של הרב הלוי מגיע ימים ספורים לאחר שראש העיר רמי גרינברג, צולם עם צוותו בסיורים בשטח ובשיחות בטלפון, בעיצומה של שבת קודש.

כזכור, תושבים רבים בעיר תהו האם ראש העיר הדתי, חובש הכיפה, צריך אף הוא להתגייס למערכה, כדי לסייע לנפגעים ולמניעת אסונות, אך בדף הפייסבוק של סגן ראש העיר מ'יש עתיד', רון כץ, הועלה תיעוד של ראש העיר, בעיצומה של השבת, כשהוא בתמונת סלפי עם עוזריו לצד הצפות הגשמים.

כץ העלה תמונות משבת בצהריים עם ראש העיר כשטלפון בידו וכתב: "פותחים את השבוע עם ראש העיר רמי גרינברג וצוותי העירייה המדהימים בטיפול במפגעי מזג האוויר הקיצוני שפקד את העיר".

בעקבות הסערה שפרצה בעיר לאור התיעודים של גרינברג בשבת קודש, יוצא רב העיר, הגאון הרב מיכה הלוי, בהנחיות מפורשות כיצד העירייה אמורה לפעול בשבת במזג אוויר סוער.

במכתבו, תחת הכותרת "נוהל שבת במזג אוויר סוער", כתב הרב הלוי: "להשתדל לדאוג לעובדי עירייה שאינם יהודים, על מנת שיסיירו בשטחים המועדים לבעיות. בקריאה למוקד על הצפה או נפילת עץ וכדו' יש לשלוח רק אנשים המטפלים בבעיה".

הרב מוסיף וכותב כי "אין לעסוק בשמאות לצורך ביטוח וכיוצ"ב, אין היתר להצטלם בפעילות זו. יש לסמוך על אנשי המקצוע והמנהל הישיר בפיקוח על הענין".

הפוסט של רון כץ

כזכור, מעיריית פתח תקווה מסרו ל'כיכר השבת' על התיעודים של גריבנרג כי "בשבת האחרונה ירדו כמויות גשם חריגות אשר גרמו להצפות בכל ערי המרכז. לאור עומס הפניות לגורמי החירום וההצלה, לצערנו הרב היו גם נפגעים בנפש בערים אחרות. בפתח תקוה היו הצפות במספר מקומות אשר גרמו לחשש פיקוח נפש. שכן, הוצפו מספר רחובות לרבות בתי תושבים ואין לדעת באיזה מקום נמצאים קשישים או חולים.

"בהתייעצות חירום שנערכה הוחלט ע"פ הכלל שפיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה ואע"פ שראש העיר שומר שבת, עליו לצאת לשטח על מנת לתת מענה חירום ופיקוח. נציין כי ראש העיר מתוקף תפקידו משמש גם כיו"ר משק במצבי חירום ועל כן חילול השבת במקרה הזה - מתבקש ואף מחייב את בעל התפקיד.

"כמו כן, הוחלט על הבאת הגורמים הרלוונטיים בעירייה שיטפלו בשאיבת המים ובעבודות החירום הנדרשות בלבד. כפי שניתן להבין מהמקרה המצער בת"א, צוותי העירייה וראש העיר עסקו בפעילות מצילה חיים לאורך הסערה. בנוגע לצילומים, הדבר לא נעשה ע"י ראש העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר