כתב האישום חושף

האברך הדף ברגלו את הסכין שהניף המחבל

כתב האישום שהוגש היום נגד המחבלים שפצעו צעירים חרדים בפיגוע דריסה, חושף כי נעשה ניסיון גם לדקור אחד מהם - שניצל מכך בנס, בעודו שוכב ובשארית כוחותיו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום ארכיון: איחוד הצלה)

בבית המשפט הוגשו היום (חמישי) כתבי אישום נגד המחבלים שביצעו את פיגוע הדריסה סמוך לשער יפו לפני כ-10 חודשים, בו נפצעו שני צעירים חרדים; אחד מהם הוא ר' אברהם ארנד בן ה-29 מהעיר העתיקה בירושלים.

בכתב האישום מתואר כיצד החליטו המחבלים נזיה עוויווי ומחמד חדור, שניהם בני 18, לבצע פיגוע נגד יהודים: "משהבחינו בנפגעים הלבושים כחרדים, בחרו לקטול את חייהם".

מפרטי כתב האישום עולה, כי "הנאשמים דרסו שני הולכי רגל יהודים סמוך לשער יפו, ולאחר שאחד הנפגעים נפצע, שבו ודרסו אותו שנית. לאחר מכן הם יצאו מהרכב, כשבידו של עוויווי סכין, עמה הוא ניסה לדקור את הפצוע ונהדף על ידי רגלו".

"או אז החלו המחבלים להכות את הפצוע (ארנד. א.ר.) בכל חלקי גופו, ורק לאחר שהגיעו למקום עוברי אורח, הם נמלטו ברכבם".

הפצוע משחזר, ממיטתו בבית החולים (צילום ארכיון: 'חוננו')

כזכור, המחבלים נתפסו לאחר הפיגוע אך שוחררו תוך שעות ספורות, לאחר שמסרו גרסה כוזבת כביכול מדובר היה בתאונה. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו נכנס לתמונה לאחר פנייה דחופה מצד הנפגעים, ודרש מהמשטרה ומהשר לביטחון פנים מעצר מיידי של המחבלים וחקירת האירוע כפיגוע.

ארגון חוננו אף הביא למשטרה ראיות ועדים שונים, לרבות שיחה שתיארה את מתווה הפיגוע למוקד 100 בזמן אמת. במרחב דוד של משטרת ישראל סירבו לקבל את הראיות והדברים, שחררו את המפגעים שנעצרו ואף סגרו את התיק. אך כזכור השבוע פרסם שירות הביטחון הכללי כי הוא פענח את הפיגוע, והיום הוגשו כתבי אישום נגד המחבלים.

לדברי עו"ד חיים בלייכר, מארגון חוננו, "האירוע מוכיח כמה חשוב שהרשויות יטו אוזן לנפגעי העבירה. מהאירוע אנו למדים על מחדל גדול שכמעט הביא לאסון, בכך ששני מחבלים שבצעו פיגוע וגמרו בדעתם לרצוח יהודים משוחררים בפועל לחופשי".

"בזמנו פנינו לכל גורם אפשרי כולל השר הממונה על המשטרה עם קול זעקת הנפגעים, אך במקום לבדוק את טענותינו העדיפו לזלזל ולהשקיע מאמצים מרובים בהשתקת טענות הפצועים. לא נחנו ואיתרנו עדים נוספים אשר העידו על הפיגוע. דרשנו שיגבו מהם עדות וגם שם נתקלנו באדישות רבה. יש כאן 'נורה אדומה' בוהקת, ממש 'שמש אדומה' של אזהרה הדורשת הסקת לקחים ושינוי גישה מידי לכל אירועי ניסיונות קטל בדרכים וברחובות על ידי בני מיעוטים".

ב'חוננו' מסכמים: "אנו חיים לצד אנשים רבים מוסתים ואכולי שנאה, והדברים צריכים להילקח בחשבון בכל אירוע קטלני או ניסיון לקטל. אנו בארגון חוננו נמשיך ללוות את נפגעי העבירה במהלך ההליך הפלילי כנגד המחבלים בדרישה למיצוי דין שיביא הרתעה, וימנע מהמחבלים שחרור שיאפשר להם להשלים את כוונותיהם הרצחניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר