זיוף נתוני הגיוס

בוועדת הבדיקה נחשף: נוצרים וחילונים - הוגדרו כ"חרדים"

לאחר חשיפת זיוף נתוני הגיוס של מספר המתגייסים החרדים, בוועדת הבדיקה התברר גודל האבסורד כאשר חיילים נוצרים, חילונים ודתיים לאומיים, הוגדרו כ"חיילים חרדים" בכדי להגיע ליעדים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מפגינים חרדים בלשכת הגיוס. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לפני כחודש נחשף ב'כאן חדשות' כי במשך שנים צה"ל זייף, לכאורה בכוונה תחילה, את הדיווחים על החיילים החרדים והגדיל במאות אחוזים את כמות החיילים החרדים שהתגייסו, וכך כל הגורמים הממשלתיים קיבלו נתונים שיקריים, בדרך לעמידה ביעדי הגיוס.

כעת, בהקלטת שיחה שנערכה בין קצין בכיר לראש מנהלת החרדים בצבא, נחשף כי צה"ל שיקר לכאורה בשיטתיות באשר למספר החרדים המתגייסים. בין המתגייסים שנחשבו כחרדים: נוצרים, חילונים ודתיים לאומיים.

הרמטכ"ל על 'בלוף גיוס החרדים': "ננקוט יד קשה" (צילום: דובר צה"ל)

בשבועות האחרונים הוקמה ועדה בראשות האלוף רוני נומה שבוחנת את השאלות הקשות שעלו מן התחקיר. מחר (שלישי) ייפגש האלוף נומה עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ויביא בפניו את הממצאים הראשוניים של התחקיר.

מאז שהתפוצצה פרשת זיוף נתוני מספר המתגייסים החרדים פועלת ועדת הבדיקה בצה"ל, ובימים אלו, כאמור, העבודה נמצאת לקראת סיומה.

ב'גלי צה"ל' דווח הבוקר כי קצין לשעבר טען שהמדור לשילוב חרדים שינה באופן שיטתי את הנתונים. בשיחת טלפון שהתקיימה בין הקצין לראש מנהלת החרדים בצבא נחשפו הנתונים המזויפים.

המטרה הייתה לעמוד במכסות החרדים שקבעה הממשלה בכל מחיר, ובהקלטה נחשף כי גם חילונים, דתיים לאומיים ואפילו נוצרים נכללו במספרים החרדים שגויסו לצה"ל. התברר כי במדור לשילוב חרדים היה עיוות שיטתי כדי לעמוד במספרים, אך בפועל לא התגייסו מספיק חרדים.

ראש אכ"א בכנסת על בלוף הגיוס (צילום: כיכר השבת)

אחד השיאים נרשם ב-2017. המדור דיווח על 3,070 מתגייסים כאשר באותה שנה בפועל היו רק 1200 חרדים. הבכירים הוסיפו 1870 חיילים לרשימה - למרות שלא היו באמת חרדים.

מצה"ל נמסר בתגובה, כי לפני כחודש החלה בדיקה יזומה של צה"ל לבחינת אוסף הראיות והנתונים על ידי צוות בדיקה בראשות האלוף רוני נומה. הבדיקה עודנה מתנהלת. בסיום עבודת צוות הבדיקה יוצגו הממצאים בצורה שקופה ומסודרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר