המאבק על החינוך

רבנים בלונדון מאיימים: קידום החוקים יוביל להגירת יהודים

עשרות רבנים ומחנכים השתתפו בכינוס חירום למול גזירת החינוך וניסיון הממשל לקדם לימוד נושאים שונים, בהם ה'אבולוציה', וקידום מסרים התומכים בנישואים מעורבים בין בני הדתות השונות (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

עשרות רבנים, מחנכים ואישי ציבור השתתפו אמש (ראשון) בכינוס חירום שהתקיים בלונדון כדי לדון בחוקי חינוך החובה החדשים שחוקקו בממלכה, הדורשים לימודים שאינם תואמים את אורח החיים החרדי, איתם נאלצים להתמודד מוסדות החינוך מזה תקופה ארוכה.

בין היתר, מחייב החוק הבריטי החדש לכלול בתכנית הלימודים שיעורים אודות ידוענים ואישיים מפורסמים מתחומים שעומדים בניגוד לאורח החיים החרדי. כמו כן דורש החוק ללמוד על תאוריית האבולוציה.

בחודשים האחרונים נחשפו מסמכים ממשלתיים המגלים כי הממשלה מעוניינת לקדם חוק שירחיב את את השוויון בממלכה וימנע מבני הדתות השונות חינוך נפרד לדת כלשהי, זאת בניסיון למגר את הקיצוניות בקרב מהגרים מוסלמים שמהווים חלק ניכר מהאוכלוסיה.

עוד עולה כי גורמי ממשל מתכוונים לקדם במסגרת החוקים החדשים נישואין בין הדתות השונות, ואף להטמיע את הנושא בתוכן הלימודים, ולחייב את בתי הספר להשתתף במסגרות לימודים עם בתי ספר אחרים, ללמוד על אורח חייהם.

"הקהילה היהודית תהיה הראשונה לסבול מהחוק הזה, מכיוון שכל התלמוד עומד על כך שאנחנו צריכים לחיות בנפרד ואסור לנו ע"פ דין להתחתן עם בני דת אחר", אומרים בקהילה היהודית בבריטניה.

במהלך הכינוס הובאו דברי ברכה מהגאון רבי שלום פרידמן, הדיין הראשי של קהילת 'כדתיא', המאגדת בתוכה חלק גדול מהקהילות החרדיות בלונדון.

כמו"כ נשאו דברים הגאון רבי יחזקאל שרגא פרידמן, והגאון הישיש רבי אליקים שלזינגר, ראש ישיבת הרמה בן ה-98, שעמד על הצורך להתאגד ולהיפגש עם בכירי הממשל תוך העברת מסר ברור: "קידום החוקים תוביל בסופו של דבר להגירת יהודים למדינות אחרות". הוא הוסיף כי "לא יהיה מקום לפשרות כלשהן".

בדבריו התריע הרב שלזינגר כי אם החוקים יתקבלו, יהיה צורך בפתיחת מוסדות לימוד חדשים ועצמאיים.

דברים דומים נשמעו מפי יתר רבני הקהילות החסידויות בעיר, זאת בהתאם לקו שגובש אחרי שיחות חוזרות ונשנות עם מיניסטורים ואישיים פוליטיים אחרים בהובלת העסקן הרב צבי גליק, ואחרי סקירה רחבה אותה קיבלו הרבנים במהלך האסיפה על ידי הרב אשר ישעיה בינדיגר, מרבני קהילת סאטמר בעיר, שיחד הובילו למסקנה כי זו הדרך היחידה להיאבק בקידום החוקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר