"חרדים לא מתגייסים"?

הנתונים נחשפים: כל ישראלי שלישי - מקבל "פטור מגיוס"

32.9% מהבנים המיועדים לשירות ביטחוני בשנה הקרובה - לא יתגייסו לצה"ל, כך עולה מהנתונים החדשים. באכ"א מבקשים מקציני בריאות הנפש לצמצם את מתן הפטורים על רקע נפשי (חדשות)

כוחות צה"ל. ארכיון (צילום: Sraya Diamant/Flash90)

32.9% מהבנים המיועדים לשירות ביטחוני בשנה הקרובה - לא יתגייסו לצה"ל, כך עולה מנתונים חדשים של צה"ל, שחושף הבוקר (ראשון) יוסי יהושוע ב'ידיעות אחרונות'.

המשמעות היא שאחד מכל שלושה צעירים מקבל פטור משירות צבאי - אבל רק עמלי התורה, בני הציבור החרדי, שאינם מתגיסיים כי הם יושבים והוגים בתורה השומרת על עם ישראל - זוכים לרדיפה מצד פוליטיקאים חילונים.

יוסי יהושוע מנתח ב'ידיעות' כי אם מוסיפים לשליש מהצעירים החילונים שאינם מתגייסים את 15% מהמתגייסים שנושרים במהלך השירות, הרי שקרוב למחצית מסך הצעירים בישראל לא עושים שירות צבאי.

בשנת 2007 רק רבע מהבנים לא התגייסו ובשנת 2015 המספר עלה ל-26.9 % כאשר השנה, כאמור, מדובר ב-32.9%.

לפי הדיווח ב'ידיעות', גורמי מקצוע מעריכים כי שורש הבעיה של העלייה במספר אי המתגייסים טמון בעלייה בהיקף מתן הפטורים הנפשיים, שכן לפני 5 שנים רק 4.5% קיבלו פטור נפשי בעוד השנה הוא אמור להגיע ל-8.3%.

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף מוטי אלמוז, שלח לפני כשבועיים מכתב לקציני בריאות הנפש (קב"ן) בלשכות הגיוס, תחת הכותרת: "צעדים לעצירת העלייה בפטור הנפשי".

"חובתנו לוודא כי ההחלטות על פטור נפשי מתקבלות באופן מקצועי ואחראי המכבדות את המיועדים לשירות בצה"ל", כתב אלמוז במכתבו, "יש לראות לנגד עיננו את השירות בצה"ל לא רק כחובה או זכות אלא גם כהזדמנות גדולה עבור בן הנוער, תרומתו למדינה והעיצוב האישי המשמעותי שעובר נער בישראל במהלך שירותו בצה"ל".

אלמוז הוסיף וכתב כי "מתן פטור ראוי שייעשה בכובד ראש וכמוצא אחרון, תוך הבנת הרגישות והסיכון הנלקח ובהתייעצות עם גורמי המיון. אנחנו רוצים להגיע לתוצאה שבה 'נתפרה חליפה' למתקשים, להתחשב בצרכיהם הייחודיים, ולאפשר לכולם לזכות בשירות משמעותי".

יוסי יהושוע מוסיף ומדווח כי בשבוע שעבר התקיימה פגישה דחופה באגף כוח אדם בצה"ל, בין הגורמים המעורבים בנושא בניסיון לצמצם את היקף הפטורים. ראש אכ"א התחייב להעניק לקב"נים גיבוי להחלטותיהם ובמקביל יוזם יחד עם ראש חטיבת תכנון כוח אדם, תא"ל אמיר ודמני, תוכנית ולפיה יאפשרו לבעלי פרופיל נפשי נמוך לשרת בתנאים מיוחדים ועם הקלות.

יצוין כי במקביל לשירות הבנים, בקרב הבנות, כמחצית מהצעירות המיועדות לגיוס לא יתגייסו, מרביתן בשל הצהרת דת, בה הן מצהירות כי הן שומרות שבת וכשרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר