כך תשמרו על ביתכם נקי מלחות ועובש

אם אתם מבחינים בסימנים המעידים על רטיבות בחלונות ובקירות ובכתמי עובש, ניגוב הרטיבות במטלית או הפעלת החימום לא תפתור את הבעיה. הנה כמה טיפים ושיטות לטיפול בתופעה העיקשת (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כשיש מזג אוויר קר, טבעי ביותר שתדאגו למים לוהטים שיהיו לכם למקלחת, לתנור שיפשיר את רגליכם הקופאות ואפילו להכנת מרק מהביל שיחמם את לבכם. אבל האם אתם שוכחים לטפל בבידוד? כאשר הטמפרטורות צונחות, טיפות המים והאדים מובילים ללחות בחלונות, שעלולה לגרום לעובש כמו גם לבעיות בריאותיות נלוות.

אם אתם מבחינים בסימנים המעידים על רטיבות בחלונות, טפטים מתקלפים וכתמי עובש, ניגוב הרטיבות במטלית או הפעלת החימום לא תפתור את הבעיה.

כריס מייקל, מומחה למסירי לחות ומטהרי אוויר, מסביר: "בית לח פירושו אוויר לח, כך שפשוט אתם מחממים את מולקולות האוויר הרטוב, במקום להעלות את טמפרטורת החדר. חדר ירגיש חם יותר אם תחממו אוויר יבש".

מסירי לחות פועלים על ידי הפחתת רמת הלחות באוויר - יניקת אוויר מהחדר בקצה אחד, הסרת הלחות ואז שוב נשיפה שלו החוצה לחדר, תוך הוספת חום בתהליך.

מסירי לחות ניידים הם אידאליים לבית, שכן ניתן להעביר אותם מאזור לאזור. רבים מהדגמים מגיעים עם גלגלים וידיות כדי להקל על הניידות. הם לא המוצרים שנראים טוב במיוחד ולא ניתן להסיט אותם מחוץ לטווח הראייה בעת השימוש, אבל העבודה שהם עושים שווה את הכל.

טיפים נוספים שיעזרו להפחית לחות

פתחו חלונות כדי לאפשר מסלול מילוט של הלחות. פתחו את הווילונות והתריסים במהלך היום כדי לחמם את החדרים באופן טבעי ועל מנת למנוע את הלכידה של הלחות בחלונות.

וודאו כי הוונטה בחדר הרחצה / השירותים פועלת בעת הרחצה. תנו לפילטר נקיון עם מטלית רטובה ורוקנו מאבק שעלול לגרום לה להיות פחות יעילה.

כשאתם מרתיחים או מאדים מזון על הכיריים, כסו את המחבתות והסירים.

אם אין לכם ברירה אלא לייבש בגדים רטובים בתוך הבית, מקמו אותם על מתלה כביסה (לא רדיאטור) ליד חלון פתוח, או בחדר עם אוורור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר