סיקור מיוחד

בבית חולים: השבת של האדמו"ר מצאנז בארה"ב

ליד מיטת אימו המאושפזת במצב קשה, שהה האדמו"ר מצאנז בשבת האחרונה בבית החולים, שם התפלל בזריזות כדי שלא לעכב את הרבנית הקשישה שהמתינה לקידוש לבנה (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

האדמו"ר מצאנז הנמצא בימים אלו בארה"ב לרגל מסע חיזוק בקרב חסידיו, שהה במהלך כל השבת בסמיכות לאימו הרבנית, המאושפזת בבית החולים במנהטן.

בערב שבת צעד האדמו"ר רגלית לעבר בית החולים, שם שהה בחדרה של הרבנית, ולאחר מכן התפלל את תפילת מנחה בחדר סמוך, יחד עם מניין מצומצם של גבאים ובני משפחה של כמה מן המאושפזים במקום, כשהרבי ניגש לפני התיבה.

לאחר מכן התפללו את תפילת קבלת שבת ומעריב בזריזות על מנת לא לעכב יתר על המידה את הרבנית שהמתינה לעריכת ה'קידוש' של הרבי.

בכניסתו לחדרה, החל הרבי מיד באמירת 'שלום עליכם', כשאת יתר הפיוטים אותם נוהגים להגיד בליל שבת לפני עריכת הקידוש, העדיף האדמו"ר לא לומר, זאת כדי לא לגרום לעיכובים מיותרים, ומיד לאחר מכן נטל הרבי את ידיו לסעודה שנמשכה שעה ארוכה.

לאחר ברכת המזון עלה הרבי לבקר את הרה"ח אליעזר וייזנר, מחשובי חסידי צאנז בבורו פארק שמאושפז אף הוא בבית החולים, ולאחר מכן הגיע הרבי לבית האכסניה, שם ערך את שולחנו, כאשר הוא משלים את הפיוטים אותם לא אמר בחדרה של אימו.

בתחילת ה'טיש' כובד אחד החסידים בעשיית 'קידוש', ולאחר מכן נטל הרבי שוב את ידיו, ולאחר בציעת החלה אמר הרבי את ה'פשעטל', כפי הנהוג מידי שבוע בחצר הקודש צאנז.

לאחר כארבע שעות הסתיים ה'טיש', כשהרבי מחלק 'פירות טיש' לחסידים.

כשהאדמו"ר מקבל את ההודעה מאמו (צילום c live)

בשבת בבוקר שלח הרבי את משמשו לבית החולים על מנת לשאול בשלומה של הרבנית, ולאחר שהמשמש בישר לאדמו"ר ששלומה טוב, נכנס הרבי לתפילת שחרית בבית האכסניה.

בקריאת התורה עלה האדמו"ר לעליית 'שישי', תוך כדי שהוא עורך 'מי שבירך' לאימו הרבנית, ולאחר התפילה ערך הרבי 'קידוש' וסעודת שבת.

בתפילת מנחה של שבת כובד האדמו"ר בפתיחת הארון ובהגבהת ספר התורה. לאחר מכן ערך את 'טיש' סעודה שלישית בבית האכסניה.

לאחר תפילת מעריב צעד הרבי שוב רגלית לבית החולים, שם ערך 'הבדלה' לאימו, ולאחר מכן התרגש הרבי לשמוע מהצוות הרפואי על שיפור משמעותי במצב בריאותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר