ייעדרו מההצבעה

יהדות התורה נגד פסילת הח"כית הערבית: "עלול להתהפך עלינו"

"ישראל ביתנו שדורשת לפסול את יזבק, יכולה מחר להחליט לפסול את ח"כ ישראל אייכלר בגלל סיבות אלו ואחרות", אומר בכיר במפלגה שהבהיר כי יתייעצו עם גדולי ישראל (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

ביהדות התורה עדיין לא החליטו כיצד יפעלו בהצבעה על פסילת חברת הכנסת היבא יזבק מהרשימה המשותפת, אך בכירים במפלגה מבהירים כבר בשלב זה ל'כיכר השבת' כי לא יצטרפו מראש לדרישה לפסול את הח"כית.

בשבוע הבא יתקיים ככל הנראה דיון בבקשתם של מפלגת ישראל ביתנו ומפלגת הליכוד לפסול את חברת הכנסת יזבק מהרשימה המשותפת מהתמודדות זאת בשל תמיכתה במחבלים ובטרור.

ביהדות התורה, לאורך ההיסטוריה, התנגדו לפסילת מפלגות ומתמודדים. הוראה חריגה ניתנה בדיון על פסילת חברת הכנסת זועבי ופסילת כחול לבן בשל ההסתה של יאיר לפיד נגד החרדים.

כעת, אומר בכיר במפלגה כי על פי המסתמן ייעדרו מההצבעה ולא יהיו שותפים לפסילת הח"כית: "למה לנו להיות שותפים למה שעלול מחר להתהפך עלינו?".

הבכיר הוסיף כי "ישראל ביתנו שדורשת לפסול את יזבק, יכולה מחר להחליט לפסול את ח"כ ישראל אייכלר בגלל סיבות אלו ואחרות, אין סיבה שנשחק לידיהם".

ח"כ אחמד טיבי על הבקשה לפסילה (צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

כך או כך, לפסילת חברת הכנסת יזבק צפוי להיות רוב גם בלי חברי יהדות התורה. חברי המפלגה ייוועצו בגדולי התורה שיכריעו האם להצטרף לפסילה או לא.

למרות שלא פורסמה אף הודעה רשמית בנושא, בחר ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו לתקוף: "למי שהיה במתח - הדיל של יהדות התורה עם המפלגות הערביות חי וקיים. העיקר שוועדת הכספים תישאר בידי ח"כ גפני בתמיכה משותפת של טיבי וביבי".

בתגובה לדברי פורר אמר ח"כ משה גפני: "מפלגת ישראל ביתנו מהראשון שבהם ועד האחרון, מפיצים שקרים השכם והערב שבינם לבין העובדות אין דבר וחצי דבר. אנחנו מאסנו, הציבור מאס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר