עימות סוער בחיפה

בש"ס האשימו: "מכרו את העיר לאלפר"; 'דגל': "דברי שקר ובלע"

לאחר מעמד סיום הש"ס בחיפה, פרץ לו עימות נוסף בין ש"ס ו'דגל התורה'. אורי אוזן האשים כי עינת קליש מכרה את העיר למיכי אליר וב'דגל' הודפים בחריפות את הטענות (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מיכי אלפר. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

העימות הפוליטי הממושך בעיר חיפה בין סיעת ש"ס ל'דגל התורה' וראש העיר עינת קליש רותם, הגיע ביממה האחרונה לטונים צורמים במיוחד.

העימות בין ש"ס ל'דגל התורה' החל הפעם בעקבות מעמד סיום הש"ס שנערך בשבוע שעבר בהשתתפות אלפים בהובלת המחלקה לתרבות תורנית בעיר חיפה.

אלא שיו"ר ש"ס בעיר אורי אוזן לא היה שבע רצון מהמעמד, וטען לאפליה נגד הציבור הספרדי באירוע. לדברי אוזן, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס שהגיע למעמד לא נאם בשל סירובם של אנשי דגל התורה, זאת בעוד חברי הכנסת משה גפני ומאיר פרוש נאמו באירוע.

אוזן טען בשיחה עם האתר המקומי 'כלבו' כי "שר הפנים אריה דרעי היה הראשון להוביל לסיוע ממשלתי בסך של 25 מיליון שקל לנהריה לאחר ההצפות, וראש העיר שלנו, שמשוועת לקבל תקציב כזה, מוכנה להפסיד את העיר כי אלפר לא רוצה שש"ס תיכנס לקואליציה. היא פשוט מכרה את העיר לאלפר".

אוזן הוסיף כי "לא ייתכן שבמשך שנה אנחנו מבקשים תקציבים לתרבות התורנית, והספרדים לא מקבלים שקל. דגל לתושב פשוט ערכה כנס פוליטי על חשבון עיריית חיפה. נכן לעכשיו אין סיכוי שניכנס לקואליציה, בוודאי לא כאשר קליש רותם היא ראש העיר".

בדיקת 'כיכר השבת' העלתה, כי הסירוב לאפשר למלכיאלי לנאום, נבע בשל כך שהנאום לא היה מתוכנן מראש על ידי חברי הוועדה. "מדובר בבקשה שהגיעה על ידי אוזן תוך כדי האירוע, בניסיון לעורר פרובוקציות", אמרו בכירים ב'דגל התורה'.

איש 'דגל התורה', דב פוקסמן, ששימש כחבר בוועדה המכינה את מעמד סיום הש"ס אמר ל'כיכר השבת' כי "במשך חודשים עבדנו בשיתוף פעולה מלא עם כל נציגי הוועדה ובתוכם אורי אוזן ומשה שאלתיאל ללא כל התייחסות לעובדת היותם בקואליציה או לא, מתוך כוונה ורצון ליצור אירוע מאוחד ומאחד של כלל הקהילות בעיר".

לדברי פוקסמן, "הרצון להביא את מרן הרב יצחק יוסף לאירוע, בא מתוך כלל חברי הוועדה ללא קשר לאוזן, כך גם כיבוד הגאון הרב יעקב אברג'ל בקבלת עול מלכות שמים. גם בקשתו של אוזן כי הגאון הרב שי פרי יקדים ויזמין את מרן הראשל''צ התקבלה ברצון, בהערכה ובחפץ לב".

עוד אמר כי "בשנה האחרונה ישנם גורמים חילוניים אינטרסנטיים שמפיצים - בעקבות השינוי המבורך שחל ביחס כלפי הציבור החרדי שראש העיר מכרה כביכול את העיר לחרדים. לא נתפס אצלי שאנשים מתוכנו יצאו ויוציאו דיבה, יגרמו חילול שם שמיים נורא וינסו לפגוע ביחס הטוב שמקבל הציבור החרדי בעיר מתוך אינטרסים אישיים וצרות עין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר