סיכום מבצע

אלו המספרים של מבצע הענק "פני עתיד"

כ-11,000 שוטרים שפעלו לאורך המבצע, למעלה מ-25 שעות טיסה של מסוקי המשטרה באוויר ועלייה של 452% בכמות השיחות שהתקבלו במוקד 110 לעומת אשתקד (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

משטרת ישראל השלימה את ההיערכות והפעילות במתכונת מיוחדת שהפעילה מאז יום שלישי ומסתיימת בשעה זו. מבצע ׳פני עתיד׳ הינו מבצע לאומי מורכב שליווה את פורום השואה הבינלאומי והאירועים לציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ שהתקיימו במהלך השבוע במדינת ישראל, בהשתתפות עשרות נשיאים, מלכים, מנהיגים וראשי מדינות מרחבי העולם.

המבצע הסתיים ללא אירועים חריגים, זאת לאחר תכנון והכנות קפדניות של משטרת ישראל בשיתוף פעולה ותיאום מלא אל מול כלל גופי הביטחון, החירום וההצלה, הרשויות ומשרדי הממשלה. ההיערכות שהחלה לפני מספר חודשים, כללה בין היתר: איסוף מודיעין, קיום הערכות מצב עתיות, תיאומים, שימוש באמצעים טכנולוגיים והזרמת מידע מקדים לציבור בדבר שינויי תנועה וחסימות צפויות.

כ-11,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים פעלו לאורך ימי המבצע במוקדים השונים על מנת לאבטח, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה, הכל בכדי להבטיח את קיומם התקין של האירועים, הביקורים והטקסים השונים ולצמצם את הפגיעה בשגרת החיים של תושבי הבירה והמבקרים בה ככל שניתן. הפעילות תוכללה ונוהלה ב-4 מרכזי שליטה עיקריים: מרכז ניהול משטרתי לאומי (מנמ״ל) במטה הארצי של המשטרה, חפ״ק אחוד מרכזי של המשטרה במחוז ירושלים שנפרס בבנייני האומה, מרכז השליטה של אגף התנועה וחפ״ק של מחוז המרכז שהוקם בנתב״ג.

פעילות המשטרה התמקדה בעיקר במרחב נתב"ג, בתוך העיר ירושלים והסביבה ובצירים הראשיים המובילים לבירה. מגוון יחידות ומערכי המשטרה נטלו חלק במבצע במשימות רבות ומגוונות, בהם: כלבני המשטרה, יחידות מיוחדות של המשטרה וחבלני המשטרה, שבין משימותיהם יירוט רחפנים באזורים האסורים לטייס. כך במהלך המבצע אותרו ונתפסו בשני מקרים שונים 3 מפעילי רחפנים בסמוך לכביש מספר 1 ולאחר תחקורם ע״י כוחות הביטחון שוחררו.

מעבר להיערכות הנרחבת על הקרקע, לאורך המבצע פעלו גם מסוקי המערך האווירי של המשטרה מהאוויר. משימותיהם המרכזיות היו: אבטחת השיירות והמבקרים מהאוויר, סיוע בויסות והכוונת עומסי תנועה, סיוע למפקדים ומכלולי שליטה ביצירת תמונת מצב רציפה ורחבה לצורך פיקוד ושליטה אפקטיביים, איתור מפעילי רחפנים וכיו״ב. במהלך המבצע, המסוקים המשטרתיים ביצעו 21 גיחות שהתפרסו ע״פ למעלה מ-25 שעות טיסה.

הפעילות המוגברת של משטרת ישראל, הייתה ניכרת גם בהתייחס לפניות הציבור למוקדי המשטרה השונים, ובפרט למוקד המידע המשטרתי הארצי- מוקד 110. מאז תחילת השבוע ועד להבוקר, התקבלו 69,351 שיחות במוקד המידע הארצי של המשטרה- מוקד 110, עלייה של 452% בכמות השיחות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועלייה של 140% לעומת השבוע שעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר