מעצר העריק

בואש ועצורים: 'הפלג' חסם את התנועה בירושלים

כאלף חרדים מפגינים בירושלים במחאה על מעצר עריק, שלא התייצב בלשכת הגיוס • אחרי פינוי המפגינים מצומת שרי ישראל/ יפו, הם חוסמים את הכניסה לעיר ירושלים • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות חרדים, המשתייכים לפלג הירושלמי, יצאו להפגין הצהריים (ראשון) בצומת הרחובות שרי ישראל/יפו, בסמוך לבנייני האומה ולתחנה המרכזית בירושלים.

המפגינים, מוחים על מעצרו של עריק, הבחור דניאל מהדני, בנו של אחד מרבני העדה האתיופית, זאת עקב אי-התייצבותו בלשכת הגיוס כדי לקבל 'דיחוי' ולהסדיר את מעמדו מול שלטונות הצבא.

המשטרה נערכה הפעם בכוחות מתוגברים, יחד עם לוחמי מג"ב על מנת לפזר את המפגינים שחסמו את הכביש לתנועה, ועצרו את מעבר הרכבת הקלה.

עד כה, נעצרו במקום 38 מפגינים. מדוברות המשטרה נמסר כי במקביל, כוחות משטרה נוספים פרוסים בצמתים באזור ומכווינים את התנועה לדרכים אחרות.

המפגינים נושאים שלטים שונים, על אחד מהם השוו בין הכלא הצבאי למחנה ההשמדה אושוויץ: "ב-1940 בנות ישראל באושוויץ, 2020 בנות ישראל בכלא הצבאי - יבוטל חוק גיוס בנות".

'בואש נגד מפגיני הפלג (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך ההפגנה, ירדו כמה עשרות מפגינים לעבר הכניסה לעיר, והחלו לחסום ולשבש את התנועה במקום. כוחות המשטרה פועלים לפיזורם על מנת להשיב את הסדר הציבורי והזרמת התנועה.

המפגינים יורדים לכניסה לעיר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי שעות של חסימות הכבישים, בשעה 18:20 בערב לערך, הכריזו בהפגנה "ויחזור לתלמודו", והמפגינים התפזרו וסיימו את ההפגנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר