סיכום שבוע

חסידישע וואך: האדמו"רים שהלחינו שירים

השבוע ב'חסידישע וואך': מדוע אמר המשפיע סליחות במירון? הסולחה בין החסידות לביטאון אגודת ישראל, והברית לנין הרבי - בבית החולים • האירועים הבולטים, ואלו הצפויים לבוא (TV)

שימי שפר | כיכר השבת |
(הגשה ועריכה: כיכר השבת)

• המשפיע החסידי הנודע הרה"צ ר' מיילך בידרמן שבת בציונו של רשב"י במירון, יחד עם חברי קהילת החסידים מהעיר אלעד. בליל שבת ערך המשפיע את ה'באטע' המרכזי, ובמוצאי שבת ערך את מעמד ההדלקה בליווי אמירת סליחות וריקודים.

• מעמד הכנסת ספר תורה רב רושם נערך בתחילת השבוע שעבר בבית המדרש סאסוב בבני ברק. ספר התורה נכתב במשך כשנתיים, והוא נתרם ע"י כלל החסידים לרגל הגיעו של האדמו"ר לגיל בו נפטר אביו זצ"ל.

החסידים שהעניקו את ספר התורה כמתנה לרבם, התרגשו מאד ושמחו לכבודה של תורה, ולאחר מכן הסבו החוגגים לסעודה של מצווה בשילוב שבע ברכות לנכדת האדמו"ר באולמי רויאל בבני ברק.

• האדמו"ר מויז'ניץ השוהה בביקור בלונדון התקבל על ידי מאות ילדי החסידות במעמד קבלת פנים רב רושם שנערך על ידי כלל החסידים בלונדון. האדמו"ר ששהה בקרב חסידיו במשך 10 ימים ישוב למעונו שבבני ברק ביום חמישי הקרוב.

• האדמו"ר מפיטסבורג שיצא בתחילת השבוע לארה"ב כדי להשתתף בשמחת הברית לנינו הראשון חש ברע, ופונה לטיפול בבית החולים.

שמחת הברית, שהייתה אמורה להתקיים בבית המדרש ספינקא שבמונסי, הועברה אל מתחם בתוך בית החולים על מנת שהאדמו"ר יוכל להשתתף בשמחה. לאחר כמה ימי אשפוז שוחרר האדמו"ר למנוחה, והוא צפוי לחזור לישראל לקראת סוף השבוע.

• האדמו"ר מקאפיטשניץ חידש את המנוי לעיתון 'המודיע' לאחר שמשלחת מטעם העיתון ביקרה בביתו והתנצלה על הפגיעה בדודו של האדמו"ר בעל ה'אביר יעקב' מסאדיגורה זצוק"ל.

כזכור, לפני כחודש ביטל האדמו"ר את המנוי לאחר 56 שנים במחאה על כך שמעמד סיום הש"ס שנערך בבית מדרשו של האדמו"ר בתל אביב, נדחק לעמוד האחורי של העיתון.

• ביום רביעי האחרון הלכה לעולמה הרבנית ואשת האדמו"ר מטשאקווא חיה שרה הלברשטאם ע"ה כשהיא בת 93.

הרבנית השאירה אחריה דור ישרים מבורך, ואת בעלה שמשמש כיו"ר ועד הכשרות של ה'עדה החרדית', ומזקני האדמו"רים. הלווייתה התקיימה בצהרי יום חמישי, והיא נטמנה בהר הזיתים בירושלים.

• בחסידות זוטשקא ערכו במוצאי שבת את מעמד סיום הש"ס המרכזי, ולרגל המעמד הלחין האדמו"ר שיר חדש שמבוצע ע"י בעלי המנגנים אברימי מושקוביץ, יחד עם מקהלת ידידים העולמית ומקהלת הילדים שיר ושבח, אברהם בלטי, בניצוחו של חיים מאיר פליגמן.

• בנו וממשיך דרכו של האדמו"ר מקרעטשניף קריית גת זצ"ל, האדמו"ר מ'מיאלען' הלחין אף הוא ניגון חדש, ובשבתות האחרונות החסידים משוררים את הניגון 'אודה שמך' בדבקות גדולה יחד עם האדמו"ר, כאשר במהלך השבוע גם בחורי החסידות שהתאספו בצוותא שרו אף הם את הניגון.

האירועים הצפויים בהמשך השבוע

יום שני:

בבית המדרש נדבורנה - ביתר בגבעה ב' בעיר, יערכו הערב את ה'תנאים' לבת האדמו"ר מנדבורנה - ביתר, עם החתן נכד האדמו"ר מדעעש הרב מנחם מנדל פאנעט, חתן האדמו"ר מלעלוב בראנוביץ.

יום שלישי:

האדמו"ר מקאליב צפוי להגיע הבוקר לראשונה לביקור בלייקווד, שם יערוך מגבית לטובת מוסדותיו בישראל.

יום רביעי:

בוויליאמסבורג שבברוקלין תתקיים הערב שמחת החתונה לנכד האדמו"ר מסאטמר, בן לבנו בכורו הרב חיים צבי טייטלבוים, אב"ד סאטמר בירושלים, וחתנו של אב"ד מאקווא - בורו פארק זצ"ל.

הכלה היא בת הרב יואל הורוויץ, אב"ד מעליץ. בשמחת החתונה צפויים להשתתף אלפי החסידים בראשות אדמו"ר.

יום חמישי:

האדמו"ר מפיטסבורג ששהה בארצות הברית לרגל שמחת הברית לנינו הראשון, ישוב למעונו לאחר ששהה במשך כמה ימים בבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר