הסמן הימני

ח"כ מאיר פרוש מ'יהדות התורה' מתבטא בעד הסיפוח

במפלגת יהדות התורה חלוקים בדעותיהם בנוגע למהלכים המדיניים אבל הסמן הימני במפלגה, סגן השר מאיר פרוש מביע את דעתו פומבית: "אנו בעד החלת הריבונות" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

כמו בכל מערכת בחירות, גם בסבב הבחירות הנוכחי, הנושא המדיני מעסיק את מפלגת יהדות התורה שחלוקה בתוכה כיצד להתייחס לנושאים מדיניים מהותיים העומדים על סדר היום.

במערכה זו, תוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וסיפוח בקעת הירדן המעסיק את כלל המפלגות, הגיעה גם לפתחה של יהדות התורה.

גדולי ישראל של 'דגל התורה' הורו לחברי הכנסת להימנע מעיסוק תקשורתי בנושא, ואילו באגודת ישראל החלו להכריז בגלוי כי היא בעד סיפוח בקעת הירדן.

סגן שר החינוך מאיר פרוש סייר היום (שני) ביישוב עפרה במועצה אזורית מטה בנימין, ואמר: "יהדות התורה הוכיחה בחצי השנה האחרונה שהיא בגוש הימין ונציגיה עשו הכל כדי לשמור עליו וגם נמשיך לעשות כך".

"אנחנו ימניים עם מונחים תורניים ואנו פונים לכל מי שתורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל חשובים לו שיראה את יהדות התורה כביתו שלו".

פרוש הוסיף, "אנחנו בעד הסיפוח והחלת הריבונות על בקעת הירדן ויישובי יהודה ושומרון. כאשר נשיא ארה"ב דונלאד טראמפ כל כך להוט וקשוב לצרכים של היהודים בבקעת הירדן ויישובי יו"ש, אנחנו צריכים לקבל זאת בזרועות פתוחות ולבסס את היישובים שם כבכל חלק של ארץ ישראל".

סגן השר פרוש אמר כי "להשאיר מאות משפחות ללא הסדרה חוקית זהו עוול שאין כדוגמתו. אנו נפעל להאיץ את התפתחות היישוב והסדרתו".

לעומתו, ח"כ ישראל אייכלר (אגודת ישראל) שנדר מוקדם יותר לנושא בראיון ל'ערוץ הכנסת', אמר כי "את העמדות המדיניות שלנו קובעים גדולי ישראל. כרגע קשה להאמין שיהיה שלום, כי הפלסטינים בטח שלא יסכימו עם זה. גם מה שנראה שהעיתוי של עסקת המאה הוא כדי לעזור פוליטית לנתניהו. וגם אם כן זה מצוין ואני מקווה שזה יצליח".

פרוש בראיון באולפן 'כיכר השבת'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר