הגירוש המביש

אחיו של אביתר אזרזר ז"ל בפוסט מטלטל: זה ה'אשם' ברצח

חודש חלף מאז מציאת גופתו של אביתר בן ה-18, ובעוד על פרטי רציחתו קיים צו איסור פרסום חמור, חושף אחיו מה 'רצח' אותו נפשית, כשעוד היה נער חרדי תמים - וקורא: "טפלו נכון בילדיכם" (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: מתוך אינסטגרם)

במלאת 30 יום למציאת גופתו של אביתר עמרם אזרזר בן ה-18, בן למשפחה חרדית מירושלים, מפרסם אחיו נתי פוסט מזעזע ומרגש כאחד, השופך אור על אירוע עגום ביותר בחייו של אביתר ז"ל, מפנה אצבע מאשימה כלפי גורם במוסד החינוכי בו הוא למד בעבר ומתחנן לכלל הציבור להפיק את הלקחים המתחייבים.

כזכור, בערב שבת, לפני כחודש, נמצאה גופתו של אזרזר בוואדי סמוך לבית עלמין ברמת השרון, בתום כמה ימים של חיפושים. מאז, חוקרים במשטרה את נסיבות הירצחו, שעל כל פרט מהן מוטל צו איסור פרסום חמור.

זירת מציאת הגופה (צילום: זק"א תל אביב)

כעת, כאמור, מפרסם האח נתנאל בחשבונו באינסטגרם, מה עבר על אביתר ז"ל בחייו כנער חרדי - חיים שהסתיימו באסון נורא. "אחי האהוב, חשבתי להשאיר את הכתיבה על הגעגועים אצלי בלב, ולכתוב על מצב הנוער של היום, והלוואי והדברים יחדרו עמוק ללבותיהם של מחנכים ומחנכות, הורים, שכנים - ואחרונים וחשובים: צעירים וצעירות שיתקלו בזה. ויהיו הדברים לעילוי נשמתך הזכה והטהורה", נפתח הפוסט המטלטל.

"אביתר, היית ילד, צעיר, עליז ומוכשר, החיוך ושמחת החיים לא משו מפניך, אהבת הזולת, נתינה, סיוע ועזרה היו חלק בלתי נפרד מחייך".

"אף אחד מחבריך ומכריך, פרט למשפחתך הקרובה, לא ידע שעמוק בתוכך אתה סוחב תיק כבד מנשוא, תיק שהכיל כאב, עלבון וזעקה חרישית וענקית, שהנפש שלך לא הצליחה ולא תצליח עוד לסלוח עליו. כן כן, התיק שאני מדבר עליו הוא תיק רצח! רצח נפשי, שאחד המחנכים שלך במוסד החינוך בו למדת, רצח אותך קבל עם ועדה, ואותו סחבת על גבך השברירי עד יומך האחרון, למגינת ליבנו ולב כולם".

האח השכול ממשיך וחושף: "אחזור 5 שנים אחורה, בכדי שיבינו במה דברים אמורים. במסגרת החינוכית שבה למד אביתר, הכריזו על מבצע משניות של שלושה חודשים עמוסים ומלווים במאמץ של ויתור על הפסקות ומשחק עם החברים לאחר הלימודים, שבסופם הובטח לתלמידים טיול רב משמעות, ולא אאריך בדברים... אביתר ישב ולמד בשעות לא שעות. בזמן שחבריו היו מרשים לעצמם לבלות במגרש המשחקים, הוא היה מבלה במגרש הלימוד ומשקיע את כל מרצו בשביל לצלוח את המבצע".

אביתר ז"ל, כנער חרדי (צילום משפחתי)

"והנה בא היום המיוחל. כולם עולים לאוטובוס ותופסים את המקומות, כשלפתע פרצה קטטה בין הילדים. אביתר, שתמיד דגל בשלום, נכנס ללב המריבה וניסה להשכין שלום בין הצדדים (כך התברר ב'שבעה', כשאחד החברים שזכר את הסיפור בא לנחם, והציף את הסיפור מחדש). דקות אחרי הבלגן, עולה המחנך לאוטובוס, מצביע על אביתר באצבע מאשימה, ובצעקות מוריד אותו מהאוטובוס".

"בינתיים, אבי - שהגיע - התחיל במסע שכנועים על מנת להקל בעונש: "אני אתלווה אליכם לטיול ואקח אותו ברכב איתי". המחנך משיב: שלילי! "אני אקח אותו רק ליעד אחד, ולאחר מכן אחזיר אותו לבית" - המחנך משיב: שלילי! אבי ניסה בכל כוחו, אך המחנך נשאר בשלו, כשבתוך תוכו הוא מאמין שזה החינוך המוצלח ביותר שאי פעם הוא יכל להעניק לאביתר...".

"באותם רגעים, כשאביתר אוסף את עצמו לבית, הנפש מתנפצת לרסיסים ואביתר נרצח בפעם הראשונה בחייו, רצח קר ועמוק, יותר ממה שאנחנו מכירים - והכרנו. רצח נפש רכה ותמימה של ילד. שבועיים! שבועיים שלמים לקח לאביתר לאסוף חלקים מהנפש המנופצת, עד שחזר לתלם, וגם כשחזר - הוא חזר שבר כלי, עם פגיעה עצומה בפנים, שלא התאחתה עד יומו האחרון".

"נראה לי שמצאתי את הגופה"; ההקלטה - מרגע האמת

נתי אזרזר כותב: "ים סוער של קושיות ושאלות יש לי בנושא. על חלקם קיבלתי תשובות, ועל חלקם עדיין לא, ואולי לעולם לא, אולם מסר אחד יש לי ואני חייב להעבירו: שימו לב אל הנשמה ! ! ! לנשמות התלמידים, לנשמות הילדים, לנשמות החברים ולסתם נשמות שאתם נתקלים במירוץ החיים. תנסו בכל כוח למנוע הידרדרות כזו או אחרת, תבקשו להיות שותפים בחדרים הפנימיים של הילדים, הילדות, הנערים והנערות. תחשבו מאות פעמים לפני כל צעד: האם זהו הצעד הנכון והמתאים ביותר - לא לנו! אלא לילד, לילדה, לנער ולנערה עצמם".

"אל תהיו עם יד קלה על ההדק, ותשקלו פעמים רבות לפני הלחיצה לחיים או למוות", מציג האח השכול את תובנותיו, "ושתמיד - אבל תמיד - יעמוד מול עינכם הפסוק במשלי 'חנוך לנער על פי דרכו, גם כי יזקין לא יסור ממנה'. הורידו דגש על חיצוניות ושימו דגש על הפנימיות. זה צו השעה, זה מה שהדור צריך. חוויות וריגושים".

תדריך לקראת היציאה לחיפושים אחרי אביתר ז"ל. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ובנימה אישית: "אתה אביתר, שנרצחת פעם באי-שימת לב ופעם בשימת לב יתרה, אני בטוח שזו ה'כפרת עוונות' הטובה ביותר שבורא עולם בחר עבורך. אני גם בטוח שהיית כפרה על הדור כולו. השארת לי ולמשפחה, לחברים הקרובים ולסתם אנשים ששמעו וכאבו את הסיפור, חור ענק בלב, שמי יודע אם נצליח לסתום אי פעם...".

"בחודש האחרון השתדלתי לעשות הכל בשביל להעלות את נשמתך כמה שיותר גבוה, ואני לא היחיד. 'שאי סביב עינייך וראי', מאות של לומדי 'הדף היומי' ייחדו את הלימוד לעילוי נשמתך; סטים שלמים של שישה סדרי משנה שחולקו בעולם הישיבות ונקראו כולם לעילוי נשמתך; מאות של אברכים ובחורי ישיבות שהקדישו את הלימוד ובתענית דיבור לעילוי נשמתך; מאות אלפים של ברכות ועניית אמן לאחריהן שבירכו וענו לעילוי נשמתך; מאות אלפים של פרקי תהילים שנקראו לעילוי נשמתך; נשים שעשו הפרשות חלה וקיבלו שבת 40 דק' לפני הזמן הכתוב בלוח, במספר שלא ימנה מרוב, לעילוי נשמתך; בחורים שקיבלו על עצמם לחזור למסגרת בגלל ששמעו את המקרה המצער שקרה איתך, וזה לא אחד ולא שניים, וכן על זה הדרך...".

"בטוח לי שאחרי כל זה, טוב לך שם, ושאת כל הכבוד הראוי בעולם מגישים לך למעלה. אחרת - לא היית מוסיף לחייך אלי ביום ובלילה", מסיים נתנאל אזרזר את הפוסט המרגש והמעורר.

אחרי העליה לקבר, ביום השלושים למציאת גופתו, הוסיף האח השכול וכתב: "אביתר אחי הקטן, היקר והאהוב. אשים אותך כחותם על לבי, כחותם על זרועי, כי עזה כמוות אהבה, קשה כשאול קנאה, רשפיה רשפי אש, שלהבתיה, מים רבים לא יכלו ולא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא שטפוה, ולעולם לא ישטפוה".

הגר"י אבוחצירא, ב'שבעה' (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

"את הגולל סתמנו ב'שבעה', ועכשיו באנו לכסות אותך במצבה, עד ביאת גואל צדק. מאמין באמונה שלימה שזה לא יקח זמן רב. יש לך שנה שלימה מעכשיו לנוח, ולהתכונן לשמחה שאני מכין לך; כבר סיפרתי לך על ספר התורה שהבטחתי לכתוב לזכרך? אז אני אבשר לך שהתחילו לכתוב אותו. היו שם המון דמעות, דמעות של כאב מהולות בדמעות של התרגשות. דמעות של געגוע עז אבל מצד שני דמעות של תקווה, אמונה וביטחון".

"אבוא לבקר ולדבר איתך תמיד. נוח בשלום על משכבך, מלאך זך וטהור שלי. ולך, אבא שבשמים: אהבנו, אוהבים ונאהב אותך תמיד. סמוכים ובטוחים ש'את אשר יאהב השם - יוכיח'. תודה שבחרת בנו לעמוד בניסיון הקשה הזה. אנו משתדלים לעמוד בו בגבורה. אבא, בבקשה תעזור לנו, זה קשה! 'ברוגז - רחם תזכור. ברוגז - אהבה תזכור'. ברוגז - עקדת אביתר תזכור. תגיד די לצרותינו ולצרות עם ישראל, ומעכשיו תבשר לנו רק בשורות טובות ושמחות. חותם בכאב עז ובאי-אמון שזה קרה, אחיך הגדול הכואב את לכתך".

עוד על הפרשה >>

הספד, שנערך אמש (מתוך אינסטגרם)
הקבר, אחרי הקמת המצבה ב'שלושים' (מתוך אינסטגרם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר