התנהגות טובה

אחרי חודש וחצי בכלא הצבאי: האברך העריק ישוחרר ויקבל פטור

אחרי שהות של חודש וחצי בכלא הצבאי, לאחר שנעצר בנתב"ג בדרכו לקברי צדיקים, האברך יהודה טומבק, מ'הפלג הירושלמי', ישוחרר ויקבל פטור, כך נודע ל'כיכר השבת' (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
טומבק בדרך לכלא צבאי (צילום: 'כל ישראל')

אחרי שהות של חודש וחצי בכלא הצבאי, לאחר שנעצר בנתב"ג בדרכו לקברי צדיקים, האברך יהודה אלימלך טומבק, מ'הפלג הירושלמי', ישוחרר ויקבל פטור, כך נודע ל'כיכר השבת'.

טומבק, אב לבת אחת, נעצר לאחר שנחשב לעריק במשך למעלה משש שנים והיה צפוי לגזר דין חמור. הפרקליטות הצבאית ביקשה להשית עליו חצי שנת מאסר בפועל אך לאחר ההוכחות שהציג פרקליטו, עו"ד מנחם שטאובר, נשיא בית הדין הצבאי הקל בעונשו - יחסית לתקופת העריקות.

כאמור, היום (שלישי) הוחלט כי בעקבות התנהגות טובה הוא ישוחרר בקרוב, כאשר כבר מחר הוא ישתחרר לאירוסי אחותו ויחזור לכלא למחרת וביום שישי ישתחרר סופית ואת השבת הקרובה יעשה בביתו עם משפחתו.

בנוסף, טומבק יהיה זכאי לפטור משירות צבאי, אך ל'כיכר השבת' נודע כי הוא הודיע למפקדים שאינו רוצה את הפטור. למרות שכנועים מצד העו"ד, הוא לא רוצה פטור אף שמבחינת צה"ל הוא זכאי לזה.

סביב מעצרו של טומבק התנהל פולמוס רחב ב'פלג הירושלמי' שחשף את עומק המחלוקת הפנימית. מצד אחד הוא קיבל תקופת מאסר ממושכת יחסית לכל עצורי 'הפלג' עד היום, אך מן הצד השני היו שטענו כי טומבק למעשה הסגיר עצמו למשטרת הגבולות בכך שהגיע לנתב"ג למרות היותו עריק, ועל כן אין להפגין בעקבות מעצרו.

בעקבות כך, רק פלג בפלג, בראשות הגר"צ פרידמן, הפגינו מעט למענו, בעוד 'הפלג' השני נשאר בבית ולא יא אל הרחובות.

כזכור, בסוף השבוע שעבר נעצר עריק נוסף, בנו של רב הקהילה האתיופית באור יהודה, אשר דינו עדיין לא נגזר ודיון בעניינו יתקיים ביום חמישי הקרוב. בעקבות מעצרו יצאו כל רבני 'הפלג' בקריאה להפגנות ומחאות כנגד מעצרו, ובתחילת השבוע נערכה הפגנה סוערת בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר