פרסום ראשון

ש"ס וג' החרימו את ההצבעה על פסילת ישראל ביתנו

בש"ס וביהדות התורה החליטו להחרים את ההצבעה על פסילת ישראל ביתנו בוועדת הבחירות המרכזית למרות המתיחות בין המפלגות. "לא מאמינים בפסילות" (פוליטי מדיני)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

למרות המתקפות, וההסתה חסרת תקדים של מפלגת 'ישראל ביתנו' נגד המגזר החרדי, המפלגות החרדיות יחרימו את ההצבעה בוועדת הבחירות המבקשת לפסול את המפלגה על רקע ההסתה של חבריה נגד המפלגות החרדיות והערביות.

רשימת "אני ואתה - מפלגת העם הישראלית" הגישה בקשה לפסול את רשימת "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן.
בבקשת המפלגה נכתב כי הרשימה "פועלת במשך שנים נגד ציבורים ומייצגים במגזר הערבי ישראלי, תוך שהיא עושה להוצאתם מגדר הלגיטימיות בישראל ואף מישראל עצמה לישות אחרת, באורח שיש בו גזענות ברורה".

עוד כתבו, כי "ליברמן פועל לאחרונה נגד המגזר החרדי והמפלגות המבקשות לייצגו, תוך שהוא מלבה את היצרים באצטלה ערכית מלאכותית". המפלגה אף מאשימה את "ישראל ביתנו" בכך שהיא "עושה לחיבור בין שתי מפלגות ההון-שלטון והלאומנות – הליכוד וכחול-לבן". היועמ"ש התנגד גם לבקשת פסילה זו, מלבד התנגדותו לבקשת הפסילה של היבא יזבק מהרשימה המשותפת.

נציג יהדות התורה בוועדת הבחירות עו"ד אברהם יוסטמן נימק את ההחלטה בשיחה עם 'כיכר השבת': "מסורתית אנחנו לא מאמינים במוסד הפסילות ולא אוהבים את השימוש בו, אלא במקרים חריגים מאד".

עוד אמר, "ככל שמדובר בפסילה היא תהיה חייבת לעבור אישרור בגצ. בהכירנו את בגצ - אין לנו שום ציפיות ממנו להגנה על זכויותינו. משכך החלטנו תוך מחאה קולנית לגופה של מפלגה, להחרים את ההצבעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר