אערוך מהלל ניבי

"הבבא סאלי מעולם לא ביקש עזרה מאיש - זו הפעם הראשונה שהמצב מחייב אותנו לפנות לעזרה"

מוסדות הבבא סאלי נקלעו למצב כלכלי קשה. כעת הם פונים לציבור ומבקשים ממנו להירתם לסיוע להמשך הסיוע לאלפי התלמידים, האברכים והנזקקים "לכבוד הקד' רבי ישראל אבוחצירא" (חרדים, מקודם)

הבבא סאלי בביקור בישיבת הנגב בלווית הגר"י מאיר (צילום: באדיבות המשפחה)

אנחנו עומדים בפני השנה הקשה ביותר שחווינו מאז הוקמו המוסדות", אומר הרב יהודה אבוחצירא, מנכ"ל מוסדות הבבא סאלי. הדרך בה הוא מתאר את המצב אולי לא נעימה לאוזן אך לדבריו זוהי המציאות כפי שהיא. "זה לא פשוט לפנות לעזרה אחרי שאתה במשך כל השנים היית הגורם שעוזר, אבל אנחנו מבינים שאין דרך אחרת לצאת מהמצב הזה".

מוסדות הבבא סאלי הוקמו כשנה לאחר פטירתו של הבבא סאלי, על ידי הבבא ברוך, כ"ק האדמו"ר רבי ברוך אביחצירא בשנת ה'תשמ"ה (1985 למניינם).

הבבא ברוך, מתוך מחוייבות לקיום צוואתו של אביו וכשהוא נשען על ההבטחה המפורשת שיצאה מפי קדשו, החל בהקמת הקריה החינוכית בעיר נתיבות באותה השנה. בתחילה הרחיב באופן משמעותי את כולל האברכים שהוקם על-ידי הבבא סאלי זיע"א, כחודשיים לפני הסתלקותו, לאחר מכן המשיך בהקמת מוסדות חינוך רבים המלווים את הילדים החל מגיל שלושה חודשים, בגיל שלושה חודשים ולאחר מכן הם עוברים לגני הילדים, בתי הספר, חטיבות הביניים, ישיבות וכוללי אברכים.

מאז ועד היום בכלל מוסדות החינוך ניתן דגש על סביבת לימודים איכותית ומטופחת, עם צוות חינוכי מהשורה הראשונה. תכני הלימוד כוללים לימודי קודש וחול. מקצועות חובה וליב"ה ובתוספת חוגי העשרה. "לתלמידים המתקשים מסופק מערך תמיכה כולל", מדגיש הרב יהודה אבוחצירא , מנכ"ל מוסדות הבבא סאלי, "בין אם אלו מתקשים בלימודים, להם יוענקו שיעורים פרטיים, ובין אם אלו תלמידים להורים קשיי יום אשר יקבלו ארוחות חמות ממפעל ההזנה שהקימו ברשת".

הרב יהודה אבוחצירא מוסיף כי ישנן גם סדנאות הורים אשר מעניקים להם כלים בגידול ילדיהם מגיל ינקות.

"אין ספק כי אנחנו רואים בהשקעה החינוכית הגדולה את אבן הדרך החשובה ביותר לצורך עיצוב דמותו של הילד והכנתו לקראת השלבים הבאים בחייו, תוך נתינת כלים אמיתיים אשר מסייעים לכל תלמיד ותלמידה לבנות את אישיותם החינוכית והלימודית" אומר הרב יהודה אבוחצירא.

כעת, בעקבות המצב הכלכלי הקשה אליו הגיעו המוסדות התקבלה החלטה לצאת לקמפיין גיוס כספים על מנת להחזיר את הפעילות האיתנה של המוסדות. "הבבא סאלי מעולם לא ביקש עזרה מאיש - זו הפעם הראשונה שהמצב מחייב אותנו לפנות לעזרה", אומר הרב יהודה אבוחצירא , "זוהי קריאת קודש אמיתית, חייבים כל איש ואישה שמוקירים את פעילותו רבת השנים של הבבא סאלי להתגייס ולסייע".

מוסדות הבבא סאלי מסכמים 36 שנים של עשיה, אך כעת הם עומדים בפני סכנת סגירה,כולנו מתגייסים כולנו מצילים את מוסדות הבבא סאלי, הבבא סאלי לא נשאר חייב, הוא יפרע את חובו לכולם!! כנסו לאתר>>
למען ישראל באהבה.
תרמו עכשיו!
במוקד 8670*

או כנסו לאתר>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר