למרות ההבטחות

חיילים חרדים מתלוננים: 'משגיחת כשרות' מעבירה לנו קורסים

לפי טענות של מספר חיילים חרדים, שהגיעו למערכת 'כיכר השבת', צה"ל שיבץ חיילת כמעבירת קורסים להכשרתם כמשגיחי כשרות. "הבטיחו לנו סטריליות", אומר חייל מתוסכל (צבא)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Esther Rubyan/Flash90)

חיילים חרדים, שטענותיהם הגיעו למערכת 'כיכר השבת', מספרים כי הם נאלצים לשמוע קורסים על כשרות מחיילת המוגדרת כ'משגיחה'.

מדובר ב'קורס משגיחי כשרות' המתקיים בבסיס ההדרכה של הרבנות הצבאית, בעיר הבה"דים שבדרום, עבור חיילים המשרתים ברבנות הצבאית, במטרה לשבצם כמשגיחי כשרות בצה''ל.

לפני כשנה החליט כזכור הרבצ"ר תא"ל הרב אייל קרים, להכניס לראשונה חיילות לתפקיד של משגיחות כשרות, זאת מפאת לחץ מגבוה של ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, אליו כפופה הרבנות הצבאית.

כעת מתברר, כי גם חיילים חרדים במסלול נצ"ח, המיועדים לשרת ברבנות הצבאית, נאלצים להשתתף בקורס מעורב, אותו מעבירה חיילת שצברה ותק ברבנות הצבאית, ומשמשת כמדריכה בקורס להעברת נהלי הכשרות הצבאיים.
החיילים החרדים שהגיעו לקורס נדהמו למצוא עצמם מול מדריכה, וזאת בניגוד גמור לשירות לא-מעורב במסלול חרדי, אותו הובטח להם בעת גיוסם.

חרדים מושבעים כחיילים, עם 'סיום מסכת'. ארכיון (צילום: עמותת נצח יהודה)

אחד מהחיילים הללו, שפנה ל'כיכר השבת', מתוסכל: "הבטיחו לנו סטריליות; שלא נצטרך לעבוד עם נשים. 'גיוס על טהרת הקודש' - ככה אמרו לי כשהתגייסתי לצה"ל. אז איך זה ששולחים אותנו לקורס מכשי"ם וחלק מהשיעורים מעבירה מכשי"ת?".

מארגון 'צו 1' נמסר ל'כיכר השבת': "צה''ל אימץ בשנת 2013 את המלצות מכוני השמאל, לתעדף גיוס נשים על פני גיוס גברים דתיים וחרדים, תוך ויתור על מתגייסים פוטנציאליים. גם החרדים שבתוך צה''ל אינם רצויים כחרדים אותנטיים, ונעשים מאמצים להצר את התרבות החרדית בצה''ל, תוך אי-קיום התנאים שהובטחו למתגייסים ולמשפחותיהם - בדגש על ערבוב המינים לפי אג'נדת היוהל"ן (יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים)".


וזוהי תגובת דובר צה"ל לטענות שבידיעה: "ככלל, קורס משגיחי הכשרות עבור חיילים חרדים מתקיים במתחם מגדרי המותאם לאורח חייהם בהתאם למדיניות שירות החרדים בצה"ל".

"בנושא לא חל שינוי. מקרה זה אירע בשל חוסר תיאום בין גורמי המקצוע, פרטי האירוע ייבדקו", אומרים בצה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר