נגיף הקורונה מטלטל גם את ענף המלונאות: "גל ביטולים של נסיעות עסקיות למזרח"

לפי פלטפורמת הנסיעות העסקיות Arbitrip, התפשטות הנגיף השפיעה לא רק על טיסות, אלא הובילה לצניחה במחירי החדרים במלונות בסין וברחבי העולם; בבייג'ין נרשמה נפילה של כ-45% במחירי המלונות ובהונג קונג של כ-30%; בטוקיו ובסידני נרשמה צניחה של כ-15% (תיירות)

שירות כלכליסט | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם והשפעתו מורגשת בין היתר, גם בענף המלונאות.

שורת חברות תעופה הודיעו לאחרונה כי יעצרו את פעילותם של קווי טיסה לסין, ומדינות רבות ברחבי העולם החליטו כי לא יאפשרו לטיסות המגיעות מסין לנחות בשטחן. כעת השפעת הנגיף מורגשת גם בענף המלונאות, עם גל ביטולים של נסיעות והזמנות חדרים של מלונות במזרח.

בפלטפורמת הנסיעות העסקיות Arbitrip דיווחו היום (שני) כי ביטולי הנסיעות מורגשים לא רק בסין, אלא באזור המזרח בכלל ואף מתחילים לתת את אותותיהם גם ביעדים במערב.

לפי נתוני Arbitrip, חלה צניחה של כ-45% במחירי מלונות בדירוג 4 ו-5 כוכבים בבייג'ין, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. גם בהונג קונג, המושפעת עוד מגל המחאות בשנה האחרונה, נרשמה ירידת מחירים של כ-31% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

לפי Arbitrip: "למרות שהגישה לסין מבחוץ כמעט נחסמה והיינו יכולים לצפות לירידה יותר דרמטית במחירים, בתי המלון ממשיכים לקבל הזמנות ולא בהכרח ימהרו להוריד את המחיר לדולר. ההנחה שלהם היא שמי שצריך חדר במלון יגיע בכל מקרה".

עוד לפי נתוני החברה, יפן סופגת גם היא הפסדים כתוצאה מהתפשטות הנגיף הקטלני. לפי Arbitrip, בטוקיו, בה חיים 13 מיליון בני אדם, נרשמה ירידה של כ-15% במחירים של מלונות 5 כוכבים ו- 21% במחירי מלונות 4 כוכבים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בסידני אוסטרליה, נרשמו ירידות של כ-16% במחירי מלונות 4 כוכבים, ו-13% במחירי מלונות 5 כוכבים. מלבד באוסטרליה, טרם הובחנו שינויים משמעותיים במחירי המלונות ביעדים מערביים כמו למשל לונדון, ניו יורק וסן פרנסיסקו, אך ייתכן כי בימים הקרובים הפגיעה בענף מלונאות והתיירות תתגלגל גם לערי המערב.

בני יונוביץ', מנכ"ל ומייסד Arbitrip: "אנו רואים ירידה דרסטית בנסיעות לסין כמו גם לכל אזור מזרח הגלובוס. מעסיקים רבים מעדיפים לקחת אחריות ולבטל את נסיעותיהם העסקיות של העובדים ובמקביל חלה ירידת מחירים. משיחות עם לקוחות בנושא, אפשר בהחלט לומר שהפאניקה הגלובאלית לא פוסחת על המגזר העסקי. במידה שלא תושג שליטה על הנגיף במהרה, ההשלכות הכלכליות על התיירות במדינות המזרח עשויות להיות הרסניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר