מאחורי הקלעים

תיעוד בלעדי: המסע החסידי הסודי למצרים

האדמו"ר מויז'ניץ, שבירר במשך זמן רב את המיקום המדויק בו חצו בני ישראל את הים, נכנס עם קבוצת תורמים למצרים - שם הצליחו להערים על השוטרים ולהגיד 'שירת הים' (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

יממה לאחר המסע המיוחד של האדמו"ר מויז'ניץ, שיצא עם חסידיו לאזור העיר אילת, חושף 'כיכר השבת' את מה שהתרחש מאחורי הקלעים, לפני הנסיעה ההיסטורית.

האדמו"ר שרצה מזה תקופה ארוכה להגיע למקום המדויק שבו חצו בני ישראל את ים סוף, ביקש ממקורביו לברר במקורות ובאמצעות מדריך טיולים היכן נמצא המקום, ולאחר בדיקות שערכו הגיעו למסקנה כי המקום שבו חצו בני ישראל את הים, היא העיר 'נואיבה' שממוקמת בצדו המזרחי של חצי האי סיני.

לאחר שגילו כי בעיר נואיבה ישנם בעיות של צניעות ופריצות, ביקש הרבי להגיע למקום הכי קרוב לעיר נואיבה, על מנת שיוכל לצפות מגבוה על מקום חציית ים סוף, והמיקום שנבחר הוא באזור אי האלמוגים - הלוא הוא 'עציון גבר'.

יחיאל חרז, מורה דרך באידיש, שהפיק את המסע כולו באמצעות חברת אחדות והדריך את הרבי וקבוצת החסידים מספר ל'כיכר השבת' כי בשלב כלשהו החלו המצרים במעבר טאבה להערים קשיים על קבוצת החסידים בטענה שמערכת החשמל קרסה, מה שגרם לכך שרק חלק מהחסידים הצליחו לעבור לשטח המצרי.

רק לאחר עיכוב משמעותי, הסכימו אנשי המעבר להכניס את יתר החסידים, שראו בעיכובים מעורבות של היצר, שמנסה למנוע בכוח את הגעתו של האדמו"ר למקום המיוחל.

לאחר שנכנסו, הוזהרו קבוצת החסידים שלא להתפלל, ולא לערוך שום טקס רשמי באזור אי האלמוגים, ואף נאסר על החסידים לצלם את המקום, וכך בליווי של עשרות שוטרים מצריים, הגיעו החסידים והרבי למקום, ותוך כדי פעולות הסחה והטעייה של אנשי המשטרה אמר הרבי את 'שירת הים' בהתלהבות ושמחה עצומה יחד עם החסידים.

לאחר מכן חזרו כולם חזרה להמשך אמירת השירה באזור העיר אילת, ולאחר סיום המעמד, נסעו כולם לסוסיא העתיקה, שם הסבו לסעודה יוקרתית במסגרת ערב הוקרה על תרומתם למוסדות.

לסיום אומר המדריך כי בפעם הראשונה הוא נתקל בקבוצה שלא ידעה שום דבר לאן פניהם מועדות, והכול בגלל הוראה מפורשת של הרבי לשמור על סודיות המסע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר