אחרי שיר ה'שוואנצים'

שיר חדש בחסידות ויז'ניץ: "הייליגער רב'ה, נועם הנשמות"

אחרי ששרו על שמחתם להיות "שוואנצונעס" של האדמו"ר ממרכז חסידי ויז'ניץ, לציון "ראש השנה לחסידות" שינו את מילות השיר לכבוד השבת - לשיר על האדמו"ר • וגם: החלום של הרבי (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: יהושע פרוכטר)

כשנתיים לאחר שבחסידות ויז'ניץ הוציאו את ניגון ה'שוואנצים' המפורסם, ניגון שהפך לסמלם של חסידי ויז'ניץ באהדה ואהבה לרבם האדמו"ר, מציגים בחסידות ניגון נוסף, הפעם עם מילים חדשות לניגון הידוע 'השבת נעם הנשמות'.

את הניגון שרו לראשונה החסידים אמש (מוצאי שבת), באירוע מרכזי שנערך בחסידות לרגל ציון היווסדותה של הקהילה, תחת הכינוי "ראש השנה לחסידות".

הניגון מורכב מחילופי מילים, כאשר במקום 'השבת נועם הנשמות', הוחלפו המילים ל'הייליגער רבי נועם הנשמות', ובמקום 'והשביעי עונג הרוחות', החליפו החסידים ל'הייליגער רבי עונג הרוחות', וכך הלאה.

גורמים בחסידות ויז'ניץ הסבירו ל'כיכר השבת' כי בכך מבטאים הם את העובדה כי האדמו"ר הוא מנהיגם, וכי הם שמחים לשהות תחת כנפיו.

האדמו"ר, שנשא את המשא המרכזי באירוע, סיפר לחסידיו כי ראה בחלום את אביו, האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זצוק"ל, שאמר לו שהוא נהנה מדברי התורה שנשא באחד מה'טישים' שערך.

האדמו"ר הוסיף ודיבר על יסודות הקדושה והתורה של הקהילה, וציין כי אביו האדמו"ר זצוק"ל נמצא איתנו כל הזמן, כדבריו.

בזמנו, השיר שלימד האדמו"ר את חסידיו במסגרת השיטה הקדושה, עם המילים "השיטה הקדושה פון די הייליגע ישועות משה דהיינו שוואנצונעס", הפך ללהיט שהושר במשך חודשים ארוכים בחתונות חסידיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר