הבהלה מתפשטת

זהירות, פייק ניוז: אל תאמינו לכל מידע על הקורונה

הודעות שונות, עם דיווחים על ישראלים שנדבקו בנגיף המעורר בהלה בעולם, מופצות ברשתות החברתיות - ובמשרד הבריאות מבהירים: הודעות - רק דרך הגורמים המוסמכים • צפו (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ברשתות החברתיות מופצים בשעות האחרונות (שני) דיווחים שונים על התפרצות נגיף הקורונה בישראל. משרד הבריאות מבהיר: מדובר בפייק ניוז.

"הודעות רשמיות ועדכונים אפשר למצוא רק דרך הגורמים המוסמכים במשרד הבריאות", אומרים במשרד הבריאות בהתייחסות לאותם הודעות כוזבות.

לדברי השר יעקב ליצמן, "הוראות משרד הבריאות להימנעות מהתפשטות נגיף הקורונה מופצות און ליין בצורה רשמית ובאופן שוטף. יש להיזהר ממידע פייק שאינו מוסמך ושגורם לבלבול מיותר בציבור הרחב".

(צילום: משרד הבריאות)

בין שלל הדיווחים, גם צילומי מסך כביכול של אתרי חדשות, המדווחים על חולים בנגיף שנמצאו בישראל. כמובן, שבאותם אתרים לא דיווחו על כך - שכן הדבר לא אירע.

גם בית החולים קפלן ברחובות נפל קרבן לפייק ניוז, לאחר שהופץ כי במקום אושפז חולה בנגיף הקורונה, מה שעורר בהלה ואילץ את בית החולים לפרסם הבהרה

אופיר לוי, דובר בית החולים מסר בתגובה: "הסיפור אודות נגיף הקורונה ממש לא נכון. מדובר בפייק ניוז. הציבור יכול להיות רגוע ולהגיע בבטחה אל בית החולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר