קיצוץ תקציבי מפתיע

מאבק פוליטי? ילדי 'החינוך המיוחד' יינזקו

המאבק הפוליטי בעיר פתח תקווה גולש על חשבון ילדי החינוך המיוחד: קיצוץ של כמיליון שקלים לילדים המיוחדים, בגנים של רשת המשתייכת ל'יהדות התורה' המקומית (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
ח"כ גפני וראש העיר רמי גרינברג. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בעמותת מרכז חינוכי הזית בעיר פתח תקווה, גני החינוך המיוחד הפועלים מטעם 'יהדות התורה' המקומית, הופתעו לקבל מהעירייה מכתב מנומק שמשמעותו קיצוץ דרסטי בתקציב גני החינוך המיוחד, שיטת הקיצוץ היא על ידי תבחינים חדשים המתיימרים לשלול תמיכה לשכירות ולשיפוצים בגין תלמידים שאינם תושבי פתח תקווה וזאת לקראת שנה"ל הבאה תשפ"א. התבחינים חדשים שעתידים להפחית את התמיכה בכמיליון ש"ח - יותר מ- 50% הפחתה .

לטענת מנהלי העמותה מדובר באפליה קשה על רקע פוליטי, לדבריהם העירייה תומכת במוסדות חינוך רבים בהם של ש"ס ואחרים, באופן גורף, ללא קשר למקום מגורי התלמידים, שעה שהיא מקצה להם מבנים לצורך פעילותם. כך, מוסד שפועל במבנה בהקצאה נהנה מתקציב העירייה עבור כל תלמידיו; ואילו לפי התבחינים החדשים מוסד שפועל במבנה בשכירות, יהנה מתמיכה רק עבור תלמידים תושבי פתח-תקווה.

כזכור, יהדות התורה בעיר לא תמכה בראש העיר המכהן רמי גרינברג ואנשיה הצביעו ליריבו, מאז ישנה מתיחות רבה בין גרינברג חובש הכיפה לבין אנשי המפלגה בפתח תקווה.

עו"ד עודד נשר ממשרד עורכי הדין וינרוט ושו"ת הגיש עתירה מנהלית נגד עיריית פתח תקוה ומציין כי העובדה שהגנים שייכים לסיעת אופוזיציה הביאה לאפליה "לאפליה הנ"ל אין ולא יכול להיות טעם ענייני, ודי בה כדי לחייב את ביטול התבחינים החדשים. על אחת כמה וכמה שכך הם פני הדברים שעה שניכר, כי הטעם האמיתי לאפליה הוא שיקול פוליטי זר ופסול. כך, מסתבר שהמוסדות הקשורים לתנועת ש"ס החברה בקואליציה העירונית, פועלים כולם במבנים בהקצאה ולכן לא יפגעו מהתבחינים החדשים. העותרת, לעומת זאת, קשורה לתנועת "יהדות התורה" שבאופוזיציה העירונית והיא, כאמור, נפגעת גם נפגעת. הקשר בין הדברים – ברור ופסול".

עו"ד נשר (ללא קרדיט)

עוד טוענים העותרים "התבחינים החדשים צורמים במיוחד בכך שאין בהם הבחנה בין "תלמידי חוץ" שכבר לומדים במוסדות החינוך, לבין "תלמידי חוץ" חדשים שיתקבלו לאחר קביעת התבחינים החדשים. כך במיוחד, שעה שלפי דין לעותרת אין שום אפשרות לסרב לקבל תלמיד כלשהו ו/או להפסיק לימודים של תלמיד כלשהו. העותרת מחויבת ליתן מסגרת לכל תלמיד שהמשיבה"

האם תלמידי החינוך המיוחד ייענשו על כך שהם לומדים במוסד המשויך פוליטית ל'יהדות התורה'? ימים יגידו, שופט בית המשפט לעניינים מנהליים בלוד הוא שיקבע בקרוב אם הקיצוץ יצא לפועל.

מלשכת דובר עיריית פתח תקוה נמסר: "מועצת העיר אישרה השנה תמיכות מגוונת ובתחומים שונים, כמו לתרבות, קליטה, חינוך, למוסדות דת ועוד. מדובר בהרבה מאוד תחומי תמיכות ותקציבים מוגדלים שנוגעים לכלל המגזרים בעיר ואף אינם קיימים ברשויות אחרות. לצד זאת, עיריית פתח תקוה מעוניינת להשקיע משאבים וכספים בפרמטרים העונים על צרכי התושבים והעיר, ולא להוציא כספים על נושאים שפחות נוגעים לעיר ולא משרתים את תושביה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר