שיחת היום בחסידות

חלום מסעיר: "גרמתי עגמת נפש לאדמו"ר מגור"

בחסידות גור מספרים כי הגאון רבי צבי כהן שנפטר בשבוע האחרון, הגיע בחלום לחסיד ממקורביו והפציר בו לבקש סליחה מהאדמו"ר מגור • "עשיתי לרבי עוגמת נפש", הסביר (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

הסיפור המסעיר הבא, הפך במהלך השבת האחרונה לשיחת היום בכל בתי המדרש והשטיבלך של חסידי גור בארץ. 'כיכר השבת' אימת את הפרטים מול המעורבים בסיפור, ואלו אישרו את הסיפור המסעיר הבא.

בשבוע האחרון, נפטר בבני ברק הגאון רבי צבי כהן זצ"ל, רב בית כנסת 'אהל אברהם' ומערב בני ברק, שחיבר בחייו למעלה מחמישים ספרי הלכה, בהלכות מעשיות ומועדי השנה.

הרב כהן, היה שכנו של האדמו"ר מגור, בעת שהתגורר ברחוב רשב"ם, לפני המעבר לירושלים. במהלך השנים, ביקשו המשמשים של הרבי לבנות עבורו חניה מקורה בשטח הבניין.

אך הרב כהן, שהיה מאחסן את ספריו הרבים במקלט של בניין המגורים, סירב מספר פעמים לבקשת הגבאים, בנימוק שיש לו 'חזקה' על המקום.

בשל התנגדותו, אכן לא בנו את החניה המקורה לאדמו"ר מגור. הסיפור כולו השתכח, שכן האדמו"ר כבר אינו מתגורר שם בשנים האחרונות.

במהלך ימי השבעה, חלם חסיד גור בשם ר' חנוך גבריאלוב, כי הרב כהן הגיע אליו בחלום. השניים הכירו אצל הגר"ש וואזנר זצוק"ל, אליו היה מקורב הרב כהן, בעוד הרב גבריאלוב עמד בקשר עם הרב בשל הכשרות לחנות 'כתרי אותיות' לסת"ם, אותו הוא מנהל.

(צילום: באדיבות המצלם)

בחלום, סיפר הרב כהן לרב גבריאלוב את סיפור החניה, והפציר בו לעלות לירושלים ולבקש בשמו מחילה מהאדמו"ר מגור. "גרמתי לו עגמת נפש, ואין לי מנוחה", אמר לו הגר"צ כהן.

נרעש, מיהר ר' חנוך לירושלים להיכנס לאדמו"ר מגור. היה זה לפני תפילת מנחה. כאשר סיפר לרבי על החלום, הגיב האדמו"ר: "לא היה לי דבר איתו, היו אלו הגבאים שביקשו ממנו את החניה. לא אני".

ל'כיכר השבת' נודע כי האדמו"ר אף אמר לר' חנוך כי מעולם לא היה בקשר ישיר איתו ולא ביקש ממנו דבר, מלבד כאשר חמותו נפטרה והוא שלח להגיד לגר"צ שייצא מהבניין, כי הוא כהן.

כעבור דקות מספר, בהם האדמו"ר מגור, שקיבל את ר' חנוך בחדרו הפנימי ולא בחדר בו הוא מקבל קהל בדרך כלל, ממשיך לטעון כי הרב כהן לא גרם לו כל צער שכן היו אלו הגבאים שרצו לעשות את החניה המקורה, קם הרבי ממקומו באומרו שהגיע הזמן לתפילת מנחה.

שאל אותו הרב גבריאלוב: "ומה עם החלום?", הגיב האדמו"ר: "מחול לו, מחול לו, מחול לו". המשיך ר' חנוך להקשות: "ומה אענה לו אם יבוא אלי שוב בחלום?".

"אל תדאג, הוא לא יבוא", ענה האדמו"ר בחיוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר