זכויות לחרדים

ה"מלשינון" החרדי חולק לתושבי בני ברק

סטודנטים חרדים חילקו לתושבי בני ברק "מלשינון" - עשרות אלפי חוברות "מדריך אזרחי חרדי", כדי ליידע אותם על זכויותיהם מול הרשויות המקומיות ונבחריהם (חדשות, חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: נתיבות המשפט)

עשרות אלפי חוברות "מדריך אזרחי חרדי", הכוללות הדרכה פרטנית כיצד ניתן להתלונן לרשויות החוק על בעיות שנתקלים בהן ברחבי העיר, חולקו בשבוע החולף לתושבים בבני ברק.

החוברות חולקו ע"י סטודנטים חרדים שבכוונתם לקדם מודעות לזכויות הציבור החרדי , על רקע המגמה, לטענתם, בקרב נבחרי הציבור החרדי ורשויות מקומיות חרדיות שלא לספק מידע מספק באשר לזכויות הרבות העומדות לרשות המגזר.

במדריך המאויר שחולק, שבכותרתו הכיתוב "גם לציבור החרדי מגיע לדעת את זכויותיו ולמצות אותן", מופיעים נתונים לא מחמיאים על העיר בני ברק, בתוספת צילומי שטח. כך למשל נכתב במדריך כי "בני ברק דורגה במקום השני בקטגוריית העיר המטונפת בישראל", או "בסקר שנערך, בני ברק זכתה במקום גבוה ומפוקפק של אי שביעות רצון תושביה הן בתחום הניקיון והן מהיעדר גנים ופינות ירוקות בעיר".

במדריך אף מצוין כי "החוק מחייב גופים ציבוריים לאפשר פנייה אליהם באופן דיגיטלי", כאשר עיריית בני ברק אינה מאפשרת להשלים הגשת בקשות חופש מידע באופן מקוון, אלא דורשת התייצבות פרונטלית, וזאת בניגוד לחוק.

הסטודנטים, רובם מתחומי המשפט והכלכלה, התאגדו יחד תחת ארגון 'נתיבות המשפט' אשר מבטיח לפעול ולהיאבק בכלים משפטיים למען כל מי שנפגע בתוך הציבור החרדי על ידי הרשויות, בין אם מדובר בגופים ישראליים-כלליים ובין אם מדובר בעיריות חרדיות או משרתי ציבור חרדים אשר מתפקידם לשרת את הציבור, אך הם אינם פועלים כחוק.

בארגון כבר התחילו לקדם עתירה מול עיריית בני ברק לגבי חוק חופש המידע, וכן יוזמים פרויקטים נוספים.

בארגון 'נתיבות המשפט' מציינים, כי "אנשים לא יודעים מספיק כיצד למצות את זכויותיהם הבסיסיות וחבל. ישנם ממונים על תלונות הציבור בכל עירייה ועירייה, ישנו אגף לתלונות הציבור במשרד מבקר המדינה ואנשים לא מנצלים את הכח הזה בגלל חוסר מודעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר