"מאבדת כיוון"

הקרב על הציונות הדתית: יהדות התורה נגד ימינה

במפלגת יהדות התורה החליטו לשנות את האסטרטגיה והחלו לתקוף את מפלגת ימינה, באמצעות מטה הציונות הדתית למען המפלגה. במפלגת ימינה מאיימים לתקוף חזרה (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אם עד כה נמנעו ביהדות התורה מלתקוף חזיתית את מפלגת 'ימינה', הצהריים (שני) החליטו במפלגה החרדית לשנות את האסטרטגיה.

מטה הציונות הדתית למען יהדות התורה, המתוקצב על ידי המפלגה, יצא לראשונה למתקפה על מפלגת 'ימינה' ועל שר התחבורה בצלאל סמוטריץ.

המתקפה מגיעה על רקע דיווח חדשותי לפיו השר סמוטריץ' אישר ל"נשות הכותל" להעמיד דוכני תפילין בתחנת רכבת סבידור מרכז בתל אביב. דיווח שהוכחש דקות לאחר מכן ע"י השר סמוטריץ'.

לשכתו כתבה: "לא היה ולא נברא. השר משתתף בצערן של נשות הכותל שביקשו לעורר פרובוקציה ובנו על זה שהוא ישתף איתן פעולה ויפול למלכודת שתעזור ליחסי הציבור שלהן".

אך למרות הכחשתו של סמוטריץ', ביהדות התורה בחרו לשבור את השקט הדדי, ויצאו למתקפה נגד מפלגת 'ימינה' ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.

במפלגה כתבו בהודעה לתקשורת: "מסתבר ששר התחבורה החליט שהפרהסיה הדתית הציבורית שלנו כבר לא כ"כ חשובה. מפלגת 'ימינה' פשוט מאבדת כיוון. נראה כי השיקולים התורניים וההלכתיים פשוט נעלמים".

ל'כיכר השבת' נודע כי בסביבת השר בצלאל סמוטריץ איימו בשיחות אישיות עם בכירי יהדות התורה כי במידה והמתקפות לא ייפסקו, הרי שלו יישקלו לצאת בקמפיין על הראש של יהדות התורה תוך הבלטת מסרים על שיוך של בכירי המפלגה לצד השמאלי של המפה.

בלשכת שר התחבורה מסרו ל'כיכר השבת' באשר לדיווח זה: "לא מתייחסים לשיחות אישיות".

ממטה הציוני דתי למען יהדות התורה נמסר ל'כיכר השבת': "משתדלים להיות ענייניים ולהבליט את ההבדלים בינינו כרשימה חרדית לבינם שהם רשימה חילונית דתית".

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי בשעה האחרונה נרשמה שיחות מסדרון קשה בכנסת בין השר סמוטריץ' לח"כ משה גפני, בעקבות כניסה זו למעוזי הציונות הדתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר