1,868 נספים

98 בני אדם מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה הקטלני

הסינים מדווחים כמידי יממה על מספר הנספים במגפה, שמראה על ירידה קלה הן במספר המתים והן במספר הנדבקים בנגיף. בישראל נערכים להגעת הישראלים ששהו על 'ספינת הקורונה' (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

נגיף הקורונה ממשיך לגבות קורבנות רבים וביממה האחרונה מדווחים הסינים על 98 נספים נוספים במחלה שגבתה באופן רשמי את חייהם של 1,868 בני אדם מתוך 72,436 שנדבקו במחלה. רוב רובם סינים. כ-12,552 חולים נרפאו ושוחררו לביתם עד כאן.

הסינים מדווחים כי 58,016 חולים מקבלים טיפול רפואי בבתי החולים, ומתוכם מצבם של כ-11,741 חולים הוא חמור. נכון לרגע זה קיימים עוד כ-6242 מקרים בהם קיים חשד להדבקות.

הסינים מרוצים מהנתונים, שכן מדובר בירידה קלה יחסית ליממה שקדמה לה בה מתו 105 חולים. גם מספר הנדבקים בנגיף ביממה האחרונה היה נמוך יותר מהימים שקדמו ועמד על פחות מאלפיים נדבקים (1868). כמובן שלא ברור אם מדובר בנסיגה של הנגיף או רק בירידה קלה.

הבוקר דיווחו הסינים כי ליו צימינג, מנהל בית החולים ווצ'אנג בעיר ווהאן שבה התפרץ נגיף הקורונה, נדבק ומת. הטלוויזיה הממלכתית בסין דיווחה על מותו. הוא הרופא השני שמת מהנגיף לאחר הרופא הראשון שחשף את המחלה ואף אולץ על ידי הסינים "להתנצל" על ש"הפיץ שקרים".

המחלה שפגעה בעיקר בסין, פגעה קשות בכלכלתה שכן אזורי ענק עם עשרות מיליוני בני אדם נמצאים בהסגר כבר שבועות רבים ואזורי התעשייה שלהם מושבתים.

המדינה מחוץ לסין בה מספר הנדבקים הגבוה ביותר היא יפן בה אובחנו עד כה 519 מקרי הידבקות בנגיף - 454 מהם מספינת ה"דיאמונד פרינסס" העוגנת לחופי העיר יוקוהמה מזה כשבועיים, שלושה מאלו שנדבקו במחלה הם ישראלים המטופלים במצב קל בבתי חולים ביפן.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות - לפני טיסתו ליפן (צילום: מירי גרוטו)

בבית החולים שיבא בתל השומר החלו להיערך לקליטת נדבקים או חשודים בהידבקות בנגיף ומשרד הבריאות מטפל בהיערכות נרחבת בנושא. הראשונים שייכנסו לבידוד בשיבא תל השומר הם 12 הישראלים השוהים בהסגר על הספינה ולא נדבקו בנגיף. הם ימריאו ביום חמישי בבוקר עם תום ההסגר בספינה, במטוס פרטי שחכרו חברות הביטוח. זאת בכפוף לבדיקה רפואית והנחיות משרד הבריאות ומשרד החוץ.

בתוך כך נמשכים המאמצים בישראל למנוע את הגעתו של הנגיף הקטלני ארצה. שר הפנים אריה דרעי הורה אתמול בהמלצת משרד הבריאות, כי יאסור על כניסתם לארץ של זרים ששהו בתאילנד, מקאו, סינגפור והונג קונג. זאת בנוסף על זרים ששהו בסין. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר אתמול כי "במשרד נערכים להימצאות הנגיף עד שנת 2021, זאת בהתאם לניתוח של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות".

לדבריו של בר סימן טוב, האסטרטגיה כעת היא להרוויח כמה שיותר זמן ללא חולה ישראלי. "אנחנו לא יכולים להיות רגועים", הוא אמר והוסיף: "מהאינדיקציה שלנו בספינה אנו רואים שזו מחלה מידבקת יותר ממה שחושבים והיא בעלת סימפטומים קשים". עוד הוא אמר כי משרד הבריאות ערוך לקלוט בבתי החולים בארץ אלפי מטופלים במקרה של הידבקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר