לאחר מאמצים

36 שנה לאחר שנהרג: נמצאה קסדת הטייס

רב-סרן דניאל גורי ז"ל נפל בשנת 1984 במהלך טיסת אימונים בדרום הארץ. קסדתו נמצאה במדבר ליד היישוב פארן על ידי מטיילים ורק אתמול היא אותרה ותועבר לידי המשפחה (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

אתמול (שני), נמצאה קסדתו של חלל צה"ל, טייס קרב בחיל-האוויר, רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל, בנחל פארן, כעשרה ק''מ מערבית ליישוב פארן. רב-סרן גורי ז"ל נפל בשנת 1984 במהלך טיסת אימונים בדרום הארץ ולא נמצא זכר לגופתו.

בעקבות פרסום פוסט של מטייל בפייסבוק, אליו צורף צילום של הקסדה עם הכיתוב "גורי", יצרו נציגי ענף חקירות ואיתור נעדרים בחיל-האוויר קשר עם המטייל לזיהוי המיקום המדויק בו נמצאה הקסדה.

לאחר בדיקת המידע הוקם צוות לאיתור והשבת הקסדה למשפחת הטייס, שעודכנה בכלל הפרטים. בתו של הטייס זעמה על המטיילים שהותירו את הקסדה בשטח וטענה כי היה עליהם לדאוג להביאה לידי המשפחה או צה"ל. המטיילים טענו להגנתם כי זהו שטח אש של צה"ל ובשל כך היה אסור עליהם להוציא ממנו שום דבר וכי רק לאחר שיצאו מהשטח וראו את התמונות והשם בתוך הקסדה הבינו כי מדובר בממצא חשוב.

צוות האיתור הורכב מלוחמים מיחידת החילוץ 669, חוקרי מבק"א (מנהל בטיחות וביקורת איכות), וצוות מסוק מטייסת 123 ("ציפורי המדבר"), שהתפצלו וסרקו בשטח עד לאיתור הקסדה.

הקסדה אותרה בדרום הארץ בנחל פארן, והודעה על כך נמסרה למשפחת הטייס. הקסדה תימסר למשפחה בהקדם על-ידי צוות חיל-האוויר.

רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל התגייס לקורס טיס בשנת 1969 וסיים כטייס במגמת מטוסי קרב. במהלך שירותו שירת בטייסת 119 במערך הקורנס, והשתתף במספר מבצעים ומלחמות ישראל. במסגרת שירות המילואים הדריך בבית הספר לטיסה בחצרים. בתפקיד הצ"ח (הצבת חירום), שימש כמפקד קורס אימון מבצעי בטייסת 140.

ב-27 במאי 1984 ,בעת טיסת אימונים עם אחד מחניכיו, התרחשה במטוס תקלה. דני וחניכו ניסו להיפלט מהמטוס אך בשל תקלה בכסאות המפלט, לא הצליחו והמטוס התרסק כאשר שני הטייסים בתוכו- רב-סרן דני גורי ז"ל וסגן אילן רוזנטל ז"ל.

כחודשיים לאחר מותו הטרגי נולדה ביתו דנה ונקראה על שמו כשהיום היא מקבלת לראשונה "דרישת שלום" מאביה.

"המאמץ לאיתור נעדרים וחללים שנפלו בעת מילוי תפקידם הוא מאמץ מתמשך וחלק מהחובה המוסרית והערכית של צה״ל, חלק ממחויבותנו למשרתים ולבני משפחותיהם. צה״ל מחויב להשיב לבני המשפחות כל פיסת זיכרון של יקיריהם אשר הקריבו את חייהם ונפלו בעת שירותם הצבאי", מסר דובר צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר