בהלת הקורונה • "וְנִשְׁמַרְתֶּם"

הרב הראשי לישראל: גם כשהחשש קל, אסור לבוא לתפילה

החשש להתפשטות נגיף הקורונה המסוכן בישראל, הוביל רבים לפנות לרב הראשי הגר"ד לאו, בשביל לשמוע את דבר ההלכה בנושא המסעיר. במענה ל'כיכר השבת' פורס הרה"ר את דעת התורה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו וההיערכות לקורונה (צילום: Avshalom Sassoni, Noam Revkin Fenton/Flash90)

אחרי שהחשש התממש, ונגיף הקורונה התגלה בשטח ישראל, פנה 'כיכר השבת' לרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, כדי לשמוע את הזווית ההלכתית, החיונית מאוד לכלל הציבור. במענה לפניה, פרס הרב את דעת ההלכה בנושא הרגיש, אותה הוא גיבש בעקבות שאלות רבות נוספות שנשלחו אליו מתוקף תפקידו.

כזכור, ביום שישי האחרון דווח כי אחת מהישראליות שהוחזרו מהספינה הידועה שעגנה מול חופי יפן, עליה שהו לא מעט חולים בנגיף, נדבקה אף היא. בכך היא היתה לחולת הקורונה הראשונה על אדמת ישראל.

אלא שזו היתה רק ההתחלה: אמש התברר כי תשעה תיירים נוצרים, שטיילו בשבועות האחרונים בכל רחבי ישראל, נחתו בדרום קוריאה בה הם גרים ונמצאו חולים במחלת הקורונה. עובדה זו יצרה חשש ממשי להתפשטות הנגיף, משום שאלפי ישראלים - על פי ההערכה - עשויים היו להיות בקרבתם, באחת מהתחנות הרבות בהן טיילו.

בעקבות כך אכן הונחו מאות תלמידי בתי ספר מרחבי הארץ, שפגשו את התיירים, לשהות בבידוד - עד שבדיקות רפואיות שנערכו להם יוכיחו כי הם בריאים.

'כיכר השבת' פנה כאמור לרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, כדי לשמוע את ההשלכות ההלכתיות הנוגעות לענין, וכך ענה הרב: "בנוגע להתנהלות ההלכתית לאותם אלו הנאלצים לשהות בבידוד, עקב הוראת משרד הבריאות: בימים אלו העולם מתמודד עם וירוס הקורונה, שבשלב זה עדיין לא נמצא לו מזור. חוסר הודאות ואי הבהירות מחייבים אותנו זהירות יתר. הרשויות האמונות על הענין עושות ככל שניתן על מנת לצמצם חדירתה לתחומי ישראל".

"הרב הראשי קורא לציבור בישראל לשתף פעולה עם כל הגורמים ולקיים את ההוראות המתחייבות. מבחינה הלכתית - מי שצריך לשהות במדור מבודד, אסור לו לצאת להתפלל עם ציבור. עליו לדעת, כי חל עליו איסור גמור להזיק לזולתו, וגם אם יש חשש קל מאוד, הדבר אסור. כמו כן, ישנו איסור להיכנס למקום סכנה, ולכן יש להימנע מביקור במקומות בהם יש חשש הידבקות".

פראמדיקים משתלמים בביצוע בדיקות לחשודים כחולי קורונה (צילום: דוברות מד"א)

הגר"ד לאו הוסיף: "בשני תחומים יסודיים במעגל החיים הבחירה נתונה בידי האדם, ואחד מהם הוא 'הכל בידי שמים חוץ מצינים ופחים' (כתובות ל ע"ב); ענייני בריאות מסורים לאדם, וככל שיידע האדם להגן על עצמו מפני מחלות וזיהומים, הוא ישכיל להרחיקם ממנו, וזו הסיבה שהתורה מצווה אותנו 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'".

"יתן ה', ונזכה שיימצא במהרה מזור ומרפא, ויתקיימו בנו דברי חז"ל שהקב"ה בורא לאומות העולם רפואה (מגילה י"ג ע"ב). בתפילה לרופא כל בשר שישלח מזור לחולים, 'כי אין לה' מעצור להושיע ברב או במעט' (שמואל א, יד ו)", חותם הרב הראשי לישראל את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר