הסלמה ביטחונית

צה"ל תקף בעזה ובסוריה; פעילי הג'יהאד האסלאמי נהרגו

צה"ל תקף עשרות יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי - בסוריה וברצועת עזה, בתגובה לניסיון הפיגוע וירי הרקטות. שני פעילים נהרגו - והארגון מבטיח לנקום. צה"ל הנחה על חסימות בעוטף עזה (צבא)

התקיפות בעזה בסוריה (צילום ערבי, מתוך טוויטר)

בשעות הלילה המאוחרות אמש (ראשון) תקף חיל האוויר של צה"ל עשרות יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האסאלמי, ברצועת עזה ובסוריה, מדרום לדמשק. בעקבות ההסלמה, כבישי ואזורים בעוטף עזה נחסמו ותנועת הרכבות מאשקלון לשדרות - בוטלה. כמו כן, בוטלו הלימודים במוסדות החינוך באשקלון, בנתיבות, בשדרות ובעוטף עזה.

התקיפה בסוריה (צילום: סאנא)

לפי דובר צה"ל, בסוריה הותקפו בין היתר אתרים למחקר ופיתוח של אמצעי לחימה ואתרים לייצור דלק לרקטות, וברצועת עזה הותקפו תשתיות תת-קרקע ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות וכן מפקדות של הארגון ומתחם אימונים.

הג'יהאד האסלאמי הודיע כי שני פעיליו, זיאד מנסור בן 24 וסלים אחמד סלים בן 23, נהרגו בתקיפה בסוריה והבטיח "לנקום בישראל על הפשע המכוער". בהודעה מטעם הארגון נאמר כי "התוקפנות הפחדנית בדמשק היא ההוכחה לכישלון של כוחות האויב. אנו מתחייבים בפני אללה ובפני עמנו כי התגובה לפשע הזה תבוא. דמם של השהידים יקר ולא נשפך לשווא".

התקיפה בעזה

במהלך הלילה היה שקט בדרום אך הבוקר הנחה צה"ל על שורת חסימות של אזורים וצירים בעוטף עזה ועל ביטולה של הרכבת בין אשקלון לשדרות וכן שלא לעצור בשולי הכביש בעוטף. החשש הוא מפני ירי טילי נ"ט.

האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים:

  • כביש מס׳ 4 - מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לקיבוץ ניר עם, כאשר מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לנתיב העשרה - הכביש ייחסם לשני הכיוונים.
  • כביש מס' 34 - מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז, כאשר מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לניר עם - הכביש ייחסם לשני הכיוונים.
  • כביש מס' 232 - מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה.
  • כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת "קובי" בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז"ל, גבעת נזמית וגבעת "הפרש הבודד".
  • בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים.
  • בנוסף, הוחלט על עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות.

בצה"ל מדגישים כי "אין לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי. יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו על ידי צה"ל ככל שיידרש".

מרכבת ישראל נמסר כי "בהנחיית גורמי הבטחון, הופסקה באופן זמני תנועת הרכבות בקטע שבין אשקלון לבאר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות לשירות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת אשקלון. נוסעים מ/אל באר שבע יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת".

באגף התנועה של המשטרה עדכנו גם כן על חסימת הצירים בעקבות המצב הביטחוני:

  • כביש 4 צומת זיקים לצומת יד מרדכי בשני הכיוונים.
  • כביש 34 מצומת יד מרדכי לצומת ניר עם בשני הכיוונים.
  • כביש 232 מצומת איבים לצומת מפלסים בשני הכיוונים.
  • כביש 232 מצומת סעד לצומת מגן בשני הכיוונים.

המשטרה מרעננת את הנחיות הבטיחות:

בכל מקרה של אזעקה, יש להישמע ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף.

  • חל איסור להתקרב לזירת אירוע. יש להשאיר את הטיפול בזירה לחבלני משטרת ישראל המיומנים וכוחות החירום וההצלה.
  • בכל מציאת פריט חשוד, לרבות חלקי יירוט ו/או רקטה, יש להתרחק מהמקום, להרחיק סקרנים, לחייג 100 ולהזעיק את משטרת ישראל למקום.
התקיפה בסוריה

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי דרומית לעיר דמשק שבסוריה, וכן עשרות יעדי טרור של ארגון הטרור ברחבי רצועת עזה. באזור עאדליה בפאתי דמשק שבסוריה הותקף אתר של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, המהווה עוגן משמעותי של הארגון בסוריה.

לפי דובר צה"ל, "באתר מבצע הארגון מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה. בנוסף, מיוצרים מידי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית".

סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דיווחה כי נשמעו קולות נפץ באזור דמשק ומערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד "יעדים עוינים". מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווח כי ישראל תקפה באזור נמל התעופה של דמשק.

המחבלים מניחים את המטען, אתמול (צילום: דובר צה"ל)

שעה קלה קודם לכן הותקפו עשרות יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. לפי דובר צה"ל, "ברפיח הותקפו תשתיות תת-קרקע ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות. בנוסף, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ"ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, בבית להיא הותקף מתחם אימונים צבאי של ארגון הטרור".

דובר צה"ל הבהיר כי "התקיפות בוצעו בתגובה לניסיון הפיגוע הבוקר על גדר המערכת ולשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. צה"ל יגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה. צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר שטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל".

לפני התקיפה הנרחבת בעזה, תקף חיל האוויר פעילי טרור של הג'יהאד האסלאמי שעסקו בהכנות לשידור רקטות, ארבעה מחבלים נפגעו.

קשה לצפיה: דחפור של צה"ל מפנה את גופת המחבל (צילום: מתוך טוויטר)

בעקבות ההסלמה הביטחונית, כ-55 אלף תלמידים לא יילכו היום לבית הספר. מדובר בכל מוסדות החינוך בערים אשקלון, נתיבות ושדרות ובמועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב.

לפי הנחיות פיקוד העורף, אירועים יוכלו להתקיים רק במבנים סגורים בלבד, ובהשתתפות של עד 300 איש. לא יתקיימו אירועים בחוץ וכן ניתן לצאת לעבודה רק במקרה שיש מרחב מוגן תקני שאליו ניתן להגיע לפי זמן ההתגוננות.

סבב ההסלמה הנוכחי החל אתמול בשעות הבוקר, כאשר מחבל שניסה להניח מטען חבלה סמוף לגר המערכת, מזרחית ךחאן יונס, חוסל בידי צה"ל שמנע את פינוי המחבל מהמקום על-ידי הפעילים ובסופו של דבר גופת המחבל פונתה מהמקום בידי דחפור צבאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר