לאחר 3 שנים

סגן ראש העיר החרדי הואשם לבסוף במרמה

לאחר חקירה ארוכה ותהליך משפטי שנמשך מ-2016 הוגש כתב אישום נגד אורן מלכה, לשעבר סגן ראש העיר שדרות ויו"ר המועצה הדתית בשדרות, בשלוש עבירות מרמה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אורן מלכה (צילום: תעמולת הבחירות)

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד אורן מלכה, לשעבר סגן ראש עיריית שדרות מטעם מפלגת ש"ס ויו"ר המועצה הדתית בעיר, המייחס לו שלושה אישומים בגין ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, בעת שהיה יו"ר המועצה הדתית.

על פי כתב האישום , שהוגש באמצעות עו"ד מיכאל גרוס, במשך כ-6 שנים, בין השנים 2014-2009, ניצל הנאשם את מעמדו כיו"ר המועצה הדתית וגבה תשלום עבור אירועים פרטיים שנערכו במבנה שקיבלה עמותה שבניהולו מעיריית שדרות. הנאשם השכיר את המבנה לאירועים פרטיים והציג בעצמו ובאמצעות אחרים מצג שווא כלפי עורכי האירועים, לפיו ניתן לערוך בו אירועים פרטיים תמורת תשלום. את כספי השכירות, שלשל הנאשם לכיסו.

בנוסף, כך על פי כתב האישום, הורה הנאשם לשניים מעובדי המועצה, שהיו כפופים לו, להסיע את בני משפחתו, במהלך שעות העבודה, באמצעות רכב של המועצה, למקומות שונים לצרכיהם הפרטיים. לבקשת הנאשם, הסיעו העובדים במשך כשנה בכלי רכב של המועצה וכאמור בשעות העבודה את אשתו של הנאשם לקניות ואת ילדיו למוסדות חינוך.

כמו כן, במסגרת תפקידו, הפיק הנאשם רווח כספי לטובתו האישית בכך שהורה למנהל החשבונות של העירייה לזקוף חיובי מס בשכרו של עובד אחר במועצה, הכפוף אליו, במקום בשכרו שלו, וגרם לכך שחיובי המס ותשלומי השכר במועצה לא שיקפו את האמת. התיק נחקר על ידי יאח"ה דרום.

במסגרת ההסדר שהוגש יחד עם כתב האישום הוסכם, כי הנאשם יודה בעובדות כתב האישום ויורשע בעבירות המיוחסות לו. כמו כן הוסכם, כי הפרקליטות תעתור להשית על הנאשם מאסר שירוצה בעבודות שירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר