הסתה חולנית

פרופסור עמירם גולדבלום: הדתיים מפיצים את הקורונה בישראל

פרופסור באוניברסיטה העברית קרא "לחסום את אלעד ובני ברק ומודיעין עילית וביתר עילית ונתיבות ובית שמש ושכונות באשדוד ובירושלים", ולא להניח תפילין - בגלל הנגיף (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט בשבט תש"פ | 24.02.20
(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

עמירם גולדבלום, פרופסור (אמריטוס), לשעבר מהאוניברסיטה העברית, והמזוהה עם השמאל הקיצוני, פרסם פוסט בו הוא מאשים את הציבור הדתי בישראל בהפצת נגיף הקורונה, לצד קריאה לחסום את הערים החרדיות.

וכך הוא כתב, בעמוד הפייסבוק שלו : "מסתירים מכם את האמת בגלל הבחירות - הנגיף מתפשט במהירות בישראל מאז שקבוצת קוריאנים ביקרה במערת המכפלה".

"באיטליה חוסמים עיירות וערים כדי למנוע התרחבות ההדבקה. בישראל צריך לחסום את אלעד ובני ברק ומודיעין עילית וביתר עילית ונתיבות ובית שמש וכן שכונות גדולות באשדוד ובירושלים".

גולדבלום (מתוך אתר האוניברסיטה העברית)

במענה לשאלת גולשים הוסיף גולדבלום: "אני אומר את זה כמי שמבין מה קורה ומה יכול לקרות עם הנגיף הזה, אני עוסק בתרופות למחלות והקבוצה שלי מתמקדת עכשיו על קורונה, עזבנו כל דבר אחר".

"יש בהחלט מה לדאוג מאוד אם את מתכוונת להיות במערת המכפלה, מה שנראה לי הזוי כשמדובר בך. יש מה לדאוג אם את נכנסת לבתי כנסת בימים האלה - כאשר אוכלוסיה שביקרה במערה מבקרת גם בבתי כנסת".

לדברי הפרופסור, "יש במיוחד לדאוג אם את מתכוונת לטייל באחת מהערים המסוכנות יותר שציינתי (יש גם צפת, המפה קצרה מדי...) אבל גם זה לא נראה לי שיקרה. בקיצור - תתרחקי ממאה שערים ומהצפון של רחוב יפו...".

מוקד החירום משיב לשאלות על הנגיף (צילום: דוברות מד''א)

בפוסט נוסף כתב גולדבלום: "מי שרוצה לשמור על נפשו - לא מתקרב למזוזות, לא מניח תפילין בדוכנים ברחוב, לא נכנס בזמן הקרוב למקומות ציבוריים בשכונות דתיות וחרדיות --- עד שיתברר שהנגיף בישראל חוסל - מומלץ להישמר מכניסה לבתי כנסת, מתנ"סים, אולמי חתונות, וגם...לקלפיות בבתי ספר ומקומות ציבוריים אחרים".

מפלגת ימינה מיהרה להגיב להסתה החולנית: "אחרי שאסרו על הנחת תפילין והעלילו עלינו את שקרי ה'הדתה', עכשיו מאשימים את הציונות הדתית גם בקורונה".

'כיכר השבת' פנה לפרופסור לקבלת תגובה, אך זו לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה.

מהאוניברסיטה העברית נמסר: "אנו מוקיעים את דבריו המבישים והגזעניים של עמירם גולדבלום, שאינם משקפים את עמדת הנהלת האוניברסיטה העברית ולא את עמדת קהילת האוניברסיטה העברית, אשר פועלות יומם ולילה למען חברה רב גונית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר